۱۳ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۹:۴۲
آیا آماده رفتن به تعطیلات هستید؟

فردای اقتصاد: یک استراحت طولانی‌مدت برای فاصله گرفتن از زندگی کاری روزمره شما - یک روش قدرتمند برای مبارزه با فرسودگی شغلی است. نشریه هاروارد بیزنس ری‌ویو نوشته است اگر گزینه رفتن به تعطیلات در دسترس شماست و در حال بررسی آن هستید، با پرسیدن این پرسش‌های کلیدی از خود شروع کنید:

به دنبال چه نوع تعطیلاتی هستید؟ تعیین اهداف خاص مهم است. آیا می‌خواهید فرصتی برای کندوکاو در یک پروژه پرشور داشته باشید؟ یا برای رفتن به یک ماجراجویی؟ یا هدفتان بهبود سبک زندگی ناپایدار فعلی‌تان است؟ دلیل شما برای استراحت طولانی مدت هر چه باشد، با خودتان صادق باشید و آن را مشخص کنید.

آیا باید کار هم بکنی؟ همه تعطیلات به معنی کار صفر نیستند. یافتن برخی از کارهای غیرمعمول ممکن است راهی ضروری برای تامین هزینه‌های تعطیلات شما باشد – و حتی ممکن است حس جدیدی از غرور یا جاه طلبی را در این راه القا کند.

به تنهایی می‌روید یا با یک دوست؟ مزایا و معایب انفرادی رفتن را در مقابل موارد همراه شدن با فردی دیگر بسنجید. اهداف شما این تصمیم را مشخص خواهد کرد. آیا شما علاقه‌مند به کشف خود و عمیق شدن در علایق خود هستید؟ یا تقویت رابطه و ساختن خاطرات با کسی که دوستش دارید؟ ممکن است یک تعطیلات ترکیبی را در نظر بگیرید و زمان خود را بین این دو رویکرد تقسیم کنید.

منبع: HBR

نویسنده: کرا شابرام

مترجم: شادی آذری حمیدیان

تبادل نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

پربیننده‌ترین‌ها

پربیننده‌ترین‌ها از دیگر رسانه‌ها

آخرین اخبار دیگر رسانه‌ها

آخرین اخبار