۱۳ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۷:۱۳
برنامه ویژه دولت رئیسی برای جوانان مجرد

سید ابراهیم رئیسی شور و نشاط، روحیه مشارکت‌جویی جوانان را سرمایه‌ای ارزنده برای کشور خواند و بر تلاش بیشتر دولت برای حمایت از جوانان به‌ویژه در امر ازدواج، شغل و مسکن آنها تاکید کرد.

ایسنا: رئیس‌جمهوری در جلسه امروز شورای‌عالی جوانان که همزمان با روز ولادت حضرت علی اکبر فرزند رشید و قهرمان امام حسین (ع) و روز جوان برگزار شد جوانان را مهم‌ترین سرمایه برای امروز و آینده کشور برشمرد و بر تلاش بیشتر دولت برای حمایت از جوانان به‌ویژه، تسهیل ازدواج، از طریق تمهید دسترسی آسان به شغل و مسکن تاکید کرد.

رئیسی تشکیل مراکز گفت‌وگو با جوانان برای باز کردن گره‌های ذهنی آنان در زمینه‌های مختلف را بسیار لازم و امری سازنده خواند و افزود: همه صاحبان قلم و سخن و نخبگان، علما و استادان و معلمان باید در راه‌اندازی و تقویت مراکز گفت و شنود با جوانان مشارکت فعال داشته باشند و وزارت کشور نیز به ایجاد و تشکیل این مراکز اهتمام ورزد.

رئیس شورای‌عالی جوانان ایجاد نشاط و امید در نسل آینده کشور را از محوریترین کارهای در بخش جهاد تبیین برشمرد و با اشاره به اهمیت نقش روایتگری درست و صادقانه در جهاد تبیین، کاروان‌های راهیان نور را الگوی موفقی در این زمینه دانست و بار دیگر بر توجه بیشتر به راه‌اندازی و گسترش راهیان پیشرفت تاکید کرد.

رئیس‌جمهوری اعطای نشان امید به جوانان را در ایجاد انگیزه و تشویق جوانان موثر دانست با ضروری خواندن بازنگری در آیین نامه اعطایی نشانه‌ای دولتی گفت: با توجه به ارتباط مسائل جوانان با بسیاری از نهادها و دستگاه‌ها باید کاری جامع و هماهنگ در این زمینه صورت گیرد.

رئیسی تصریح کرد: در شرایطی که دشمنان از سال‌ها پیش با شبیخون فرهنگی اندیشه و عمل نسل جوان ما را هدف قرار دادند همه دستگاه‌ها از جمله شوراهای عالی انقلاب فرهنگی و جوانان باید با روشهای نو و موثر اجازه ندهند دشمن در میان آینده سازان کشور لشکرسازی کند که ایجاد اتاقهای فکر، مشاوره، گفت و شنود و نشست و برخاست با هدف تبیین و استفاده از جوانان برای مشارکت در حل مشکلات از جمله راه‌های مقابله با این حرکت دشمنان است.

وی شور و نشاط و روحیه مشارکت جویی جوانان را سرمایه ارزنده خواند و گفت: تجربه‌های ارزنده نظیر فعالیت خودجوش گروههای جهادی و امداد و نجات ملاک و الگو قرار گیرد.

رئیس شورای‌عالی جوانان همچنین با تبریک میلاد با سعادت سبط اکبر حضرت سیدالشهدا، حضرت علی اکبر علیه السلام ایشان را الگویی شایسته و درس آموز برای جامعه اسلامی به‌ویژه نسل جوان توصیف کرد.

چهل و دومین جلسه شورای‌عالی جوانان مصوباتی هم داشت.

برنامه ملی گفت و شنود با جوانان و همچنین سند ملی روایت پیشرفت و دستورالعمل صدور پروانه فعالیت راهنمای ازدواج پس از بحث و تبادل نظر اعضا تصویب شد.

برچسب‌ها

تبادل نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات کاربران

  • نظرات منتشر شده: 3
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 2
  • سیدجعفرکاظمی IR ۱۷:۲۸ - ۱۴۰۱/۱۲/۱۳
    آره !!! فرزندمن باداشتن 35سال سن بعلت نداشتن شعل مناسب ودرآمد کم هنوزنتوانسته ازدواج کند.
  • کیارش IR ۱۷:۴۹ - ۱۴۰۱/۱۲/۱۳
    دقیقا چند سال پیش با این حرف ها ما رو فریب دادن و الآن با دو بچه و حقوق کم و مستاجری پدرم دراومده و فقط شرمنده دو تا بچه ، یکی دانش آموز و اون یکی ۴ ساله هستم. کاش چند سال پیش این دو سال سخت و جهنمی رو برام پیش بینی میکردن که خبر مرگم خود و زن و دو بچه رو بیچاره نمیکردم. لعنت به این زندگی ویران
  • IR ۰۰:۲۱ - ۱۴۰۱/۱۲/۱۴
    من ۲۴ سالمه پرورشگاهی بودم درسم تموم شده نه پول دارم نه کار نه کسی حمایتم میکنه چجوری ازدواج کنم؟ چجوری زندگی کنم؟ مگه آسایش گذاشتید هر روز گرانی طاقتم تموم شد