۱۵ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۶:۱۳
اولویت؛ شفافیت اتاق است

در آستانه برگزاری دهمین دوره انتخابات اتاق‌های بازرگانی، سخنگویان ائتلاف اتاق شفاف، اهداف و برنامه‌های این ائتلاف را تشریح کردند.

 فردای اقتصاد: در نشست امروز اتئلاف اتاق شفاف، احمد پورفلاح، رضا حریری، عبدالهیان و احسان ثقفی به عنوان سخنگویان ائتلاف اتاق شفاف و امیرحسین کاوه و سیدحمید حسینی نیز به عنوان نامزدهای انتخابات هیات نمایندگان اتاق حضور داشتند.

آنچه که از سوی سخنگویان این ائتلاف مطرح شد ترمیم و بازسازی چهره مخدوش اتاق بازرگانی و بازگرداندن اعتبار افراد عضو هیات نمایندگان اتاق بازرگانی، مطالبه‌گری منطقی و کارشناسی شده و استیفای حقوق از دست رفته بخش خصوصی، بازگرداندن اتاق به جایگاه اصلی خود، همچنین هزینه‌کرد بودجه اتاق برای امور زیربنایی و آموزشی و پیگیری مواردی چون واردات و صادرات در دوره جدید اتاق بازرگانی بود. همچنین اعلام کلیه صورت‌های مالی اتاق به صورت شفاف در سایت اتاق، اتاق‌های سراسر کشور از موارد مورد تاکید ائتلاف اتاق شفاف بود. به اعتقاد اعضای این ائتلاف، اتاق را همچون حلقه‌ای بهم متصل خواهیم کرد و برای اتاق وقت خواهیم گذاشت.

اتاق بازرگانی یک سرمایه اجتماعی است

اعضای این نشست اعلام کردند که اتاق بازرگانی یک سرمایه اجتماعی و متعلق به همه است و باید راه را برای ورود همه اشخاصی که کار تجارت انجام می‌دهند باز کرد و با دولت تعامل بهتری داشت.

در این نشست اعلام شد که اعضای این ائتلاف از همه طیف اقتصادی و اجتماعی هستند، اما با توجه به ضرورتی که احساس می‌شود، باید با همه این طیف‌ها به هماهنگی برسیم تا بتوانیم منجی اقتصاد باشیم و با تعامل بیشتر و بهتر با دولت مسیر را برای رونق اقتصادی هموار کنیم.

منتقد منصف دولت هستیم

در این نشست در پاسخ به پرسشی در خصوص چگونگی تعامل با دولت و دلیل پیوستن یحیی آل‌اسحاق به این ائتلاف مطرح شد که، ما اگر در اتاق بازرگانی به وظیفه خود درست انجام دهیم، می‌توانیم از دولت نیز بخواهیم تا بدرستی به وظایف خود عمل کند و برای تعامل دولت با اتاق نیز باید شخصی که مورد اعتماد و وثوق دولت است در نظر گرفته شود تا بتوان این رابطه را ترمیم کرد.

تبادل نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha