۱۵ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۸:۳۷
پیش بینی رشد اعتماد کسب و کارها به پرداخت با بیت کوین

طبق آخرین گزارش‌ها، انتظار می‌رود پذیرش بیتکوین در بین کسب‌وکارها در سه سال آینده ۵۰ درصد افزایش یابد.

فردای اقتصاد: طبق آخرین گزارش‌ها، انتظار می‌رود پذیرش بیتکوین در بین کسب‌وکارها در سه سال آینده ۵۰ درصد افزایش یابد. این نتیجه از نظرسنجی انجام شده توسط Ripple and Faster Payment Council است که در آن ۳۰۰ کسب و کار پیشرو در حوزه پرداخت در ۴۵ کشور شرکت داشتند.

این گزارش نشان می‌دهد که فناوری بلاکچین به عنوان جایگزینی برای سیستم‌های پرداخت پرهزینه در سال‌های اخیر ظاهر شده است. حجم تراکنش‌ها در صنعت کریپتو به طور قابل توجهی افزایش یافته است، به طوری که بیش از ۵.۵ میلیون کاربر از کریپتو برای پرداخت، تنها در ایالات متحده در سال ۲۰۲۳ استفاده کرده‌اند.

چهار مورد اصلی استفاده از پرداخت‌های کریپتویی شامل حواله‌ها، پرداخت‌های بین‌مرزی، پرداخت‌های کارتی و پرداخت‌های دیجیتالی است. حواله‌ها سهم بزرگی از این امر را به خود اختصاص می‌دهند، به طوری که کارگران خارجی برای جلوگیری از هزینه‌های بالای تراکنش هنگام ارسال پول برای خانواده‌هایشان، از ارزهای دیجیتال استفاده می‌کنند.

علاوه بر این، پذیرش رو به رشد پرداخت توسط بیتکوین توسط PayPal و Stipe نیز به این امر دامن زده است. فراتر از بیتکوین، استیبل‌کوین‌هایی مانند USDT و USDC به دلیل نوسانات کم، از استقبال قابل توجهی برخوردار شده‌اند. گزارش شده است که استفاده از استیبل کوین برای پرداخت‌های بین‌مرزی ۸۰ درصد ارزان‌تر از روش‌های پرداخت سنتی است.

حدود ۹۷ درصد از پاسخ‌دهندگان در این نظرسنجی معتقدند که پرداخت‌های کریپتویی نقش مهمی در پرداخت‌های سریع‌تر در سه سال آینده خواهد داشت. بیش از نیمی از کسب‌وکارهای مورد بررسی انتظار دارند که بیشتر بازرگانان در این دوره از پرداخت‌های کریپتویی استفاده کنند.

خاورمیانه پیشتاز پذیرش است

بر اساس داده‌های Ripple و FPC، بیشتر شرکت‌های پرداخت بر این باورند که تجار در سطح جهان در کوتاه‌مدت از ارزهای دیجیتال بیشتری استفاده خواهند کرد. همانطور که در نمودار زیر مشاهده می‌شود، نتایج نظرسنجی نشان می‌دهد که ۶۴ درصد از نمایندگان شرکت‌های پرداخت در خاورمیانه معتقدند که بیش از ۵۰ درصد از بازرگانان ظرف سه سال آینده پرداخت‌های ارزهای دیجیتال را شروع خواهند کرد.

اروپا با ۵۸ درصد، آمریکای شمالی با ۵۱ درصد و آفریقا با ۵۱ درصد در رتبه‌های بعدی قرار دارند. در مقابل، حدود ۱۷ درصد از نمایندگان آمریکای لاتین بر این باورند که پذیرش بیشتری در این دوره رخ خواهد داد.

موضوع نظارتی نیز در بررسی ریپل و FPC مورد بحث قرار گرفت. برای بیشتر شرکت‌های پرداخت مورد مشاوره (۸۹درصد)، فقدان شفافیت نظارتی در بخش دارایی‌های کریپتویی به عنوان مانعی برای استفاده از فناوری بلاکچین به عنوان وسیله پرداخت ذکر شده است.

با این حال، باید به خاطر داشت که در ماه‌های اخیر پیشرفت‌هایی در تنظیم بخش ارزهای دیجیتال در چندین کشور صورت گرفته است. کشورهایی مانند ونزوئلا و السالوادور یک چارچوب قانونی جامع برای دارایی‌های کریپتو ایجاد کرده‌اند.

علاوه بر این، کشورهایی در سطح جهان مانند آفریقای جنوبی، برزیل و سنگاپور در قوانین خود پیشرفت قابل‌ملاحظه‌ای داشتند. این نظرسنجی مشخص کرد که «خوش‌بینی» شرکت‌ها برای این بازار می‌تواند به «اشتهای فزاینده» برای «دسترسی و ورود به خدمات مالی گسترده‌تر» پاسخ دهد.

همچنین تاکید کرد که سایر روش‌های پرداخت مبتنی بر فناوری بلاکچین، مانند ارزهای دیجیتال بانک مرکزی (CBDC)، سیستم‌های پرداخت جهانی را بهبود می‌بخشد.

برچسب‌ها

تبادل نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

پربیننده‌ترین‌ها

پربیننده‌ترین‌ها از دیگر رسانه‌ها

آخرین اخبار دیگر رسانه‌ها

آخرین اخبار