۱۵ اسفند ۱۴۰۱ - ۲۱:۱۰
جنگل‌ گیلان درگیر شعله‌های آتش شد

گیلان فرمانده یگان حفاظت منابع طبیعی گیلان، از وقوع ۱۰ فقره حریق جنگلی در سطح پنج شهرستان خبر داد و گفت: مجموع مساحت درگیر بیش از چهار هکتار است.

ایسنا: سرهنگ محمد قربانی لرد در گفت وگو با ایسنا، با اشاره به افزایش دمای هوا و وزش باد شدید گرم در استان گیلان طی امروز، اظهار کرد: از صبح امروز تاکنون به دلیل وزش باد شدید جنوبی شاهد وقوع ۱۰ فقره حریق در سطح جنگل‌های استان بودیم.

وی ۹۵ درصد عامل این حریق‌ها را انسانی شامل عمدی و غیر عمدی دانست و افزود: متاسفانه ساکنان حاشیه جنگل در این ایام سال اقدام به سوزاندن خار و خاشاک و ضایعات باغات خود می‌کنند و لذا شاهد سرایت آتش به جنگل در شرایط وزش باد هستیم.

فرمانده یگان حفاظت اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری گیلان، با بیان اینکه اراضی جنگلی شهرستان‌های تالش، ماسال، لنگرود، رودبار و سیاهکل درگیر حریق شده است، گفت: شاهد آمادگی صد درصدی نیروهای حفاظتی بودیم و لذا کلیه حریق‌ها در لحظه مهار شده است.

قربانی لرد، از تداوم اطفای حریق در سه شهرستان تالش، سیاهکل و لنگرود خبر داد و اضافه کرد: مجموع مساحت درگیر با حریق بیش از چهار هکتار بوده که دو هکتار مربوط به تالش و مابقی مربوط به چهار شهرستان دیگر است؛ البته عملیات اطفاء همچنان ادامه دارد.

وی با اشاره به شمالی شدن وزش باد و کاهش نسبی دما از اواخر امشب، خاطرنشان کرد: کلیه نیروهای حفاظتی و امدادی و آتش نشان و بسیجی و مردمی در سطح عرصه‌ها هستند و اجازه گسترش آتش را نمی‌دهند و به احتمال زیاد تا پایان امروز شاهد اطفاء کامل حریق‌ها خواهیم بود.

فرمانده یگان حفاظت منابع طبیعی گیلان، با بیان اینکه خسارتی به جنگل‌های پهن برگ وارد نشده و حریق در کف جنگل رخ داده است، یادآور شد: مردم در صورت مشاهده هرگونه دود و آتش در اراضی جنگلی با شماره ۱۵۰۴ تماس بگیرند.

برچسب‌ها

تبادل نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

پربیننده‌ترین‌ها

پربیننده‌ترین‌ها از دیگر رسانه‌ها

آخرین اخبار دیگر رسانه‌ها