۱۷ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۶:۳۲
صدای بخش خصوصی شنیده می‌شود؟

علیرضا کلاهی صمدی معتقد است که بخش خصوصی وظیفه خود می‌داند که هر کجا اشتباه، رانت یا اتلاف منابع می‌ببیند، نسبت به آن هشدار دهد.

فردای اقتصاد: علیرضا کلاهی صمدی، رئیس کمیسیون صنایع اتاق بازرگانی ایران با اشاره به نقش مشورتی پارلمان بخش خصوصی می‌گوید: برنامه‌ها و نظرات بخش خصوصی ضمانت اجرایی ندارد، مگر اینکه دولت تصمیم بگیرد که شنونده بخش خصوصی باشد.

این کاندیدای انتخابات اتاق‌های بازرگانی سراسر کشور، افزود: در مورد عدم تمایل سیاستگذاران نسبت به هشدارهای بخش خصوصی، می‌توان به سیاست دلار ۴۲۰۰ تومانی اشاره کرد. به‌رغم فساد و هزینه‌های اجرایی این سیاست که نسبت به آن هشدار داده شد، اما اصرار به اجرای آن از سوی سیاستگذاران وجود داشت. با این حال ما وظیفه خود می‌دانیم که هر کجا اشتباه، رانت یا اتلاف منابع، می‌ببینیم نسبت به آن هشدار دهیم.

کلاهی صمدی با بیان اینکه نسبت به عملکرد اتاق ایران نقدهای زیادی وجود دارد؛ گفت: باید در دوره جدید، ماموریت اصلی اتاق بازرگانی بیش از قبل تحقیقات و تولید محتوای اقتصادی باشد و مطالبه‌گری بخش خصوصی را که به صورت سنتی غر زدن بوده، تبدیل به مطالبه‌گری اصولی و مستدل کند.  

اخبار مرتبط: 

فرمول تعامل بخش خصوصی با دولت

تاوان تکرار خطا در اقتصاد ایران

تغییر نسل در اتاق بازرگانی اتفاق می‌افتد؟

برچسب‌ها

تبادل نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

پربیننده‌ترین‌ها

آخرین اخبار دیگر رسانه‌ها

آخرین اخبار