۱۹ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۶:۱۱
شکست طرح انزوای روسیه در تجارت؟

ارزیابی‌ها نشان می‌دهد به‌رغم تحریم‌های غرب علیه روسیه، همکاری‌های اقتصادی این کشور با کشورهای حوزه شورای همکاری خلیج فارس، رشد ۶۸ درصدی را در سال ۲۰۲۲ ثبت کرده است.

فردای اقتصاد: وزیر تجارت و صنعت روسـیه اخیرا اعلام کرد که گردش تجاری روسیه با امارات متحده عربی به سرعت در حال گسترش است و حجم آن در سال ۲۰۲۲ به بالاترین حد خود رسیده است.

بر اساس گزارش پایش تحولات تجارت جهانی که از سوی مرکز پژوهش‌های اتاق بازرگانی ایران منتشر می‌شود، به‌رغم تحریم‌های غرب علیه روسیه، همکاری‌های اقتصادی این کشور با کشورهای حوزه شورای همکاری خلیج فارس، با رشد ۶۸ درصدی مواجه شده است؛ به نحوی که مبادلات تجاری میان آنها، در سال ۲۰۲۲ به ۹ میلیارد دلار افزایش یافته است.

از منظر این مقام روس، همکاری‌ها بین روسیه و شورای همکاری خلیج فارس رو به افزایش است و این روند مثبت در آمار تجارت روسیه و امارات منعکس شده است.

به گفته وی، امارات از نظر حجم تجارت با روسیه در بین کشورهای عربی، همچنان جایگاه اول را حفظ کرده است و حجم صادرات مسکو به ابوظبی با جهش۷۱درصدی به ۵.۸ میلیارد دلار رسیده است. واردات از مسکو با ۶ درصد افزایش به ۵۰۰ میلیون دلار رسیده است.

این تحولات در حالی صورت می‌گیرد که ایالات متحده در حال افزایش فشار بر کشورهای شورای خلیج فـارس برای محدود کردن تجارت خود با مسکو است.

در اوایل ماه جاری، برایان نلسون، معاون وزیر در امور تروریسم و اطلاعات مالی در خزانه‌داری آمریکا، با مقامات امارات متحده عربی دیدار کرد تا در مورد اقداماتی برای مقابله با دور زدن تحریم‌ها توسط روسیه گفتگو کند.

واشنگتن نگران تعمیق روابط مالی ابوظبی با مسکو است، زیرا این روابط مانع تلاش‌های این کشور برای منزوی کردن روسیه می‌شود.

برچسب‌ها

تبادل نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

پربیننده‌ترین‌ها

پربیننده‌ترین‌ها از دیگر رسانه‌ها

آخرین اخبار دیگر رسانه‌ها

آخرین اخبار