۲ شهریور ۱۴۰۱ - ۱۱:۳۰
میزان و نحوه دریافت ارز برای زائرین اربعین اعلام شد

طبق اعلام بانک مرکزی، بانک‌های عامل و صرافی های مجاز، مکلفند نسبت به پرداخت ارز اربعین به میزان هر متقاضی ۱۰۰ دلار به نرخ توافقی اقدام کنند.

به منظور تسهیل در ارائه خدمات ارزی به زائرین اربعین حسینی (ع) از روز شنبه مورخ 1401.6.5 بانک‌های ملی،‌ سپه، ملت، تجارت و صادرات ایران نسبت به فروش ارز در سرفصل ارز زیارتی اربعین به میزان 100 دلار به نرخ توافقی به هر زائر اقدام می‌کنند.

همچنین صرافی های دارای مجوز فعالیت از بانک مرکزی نیز در چهارچوب ضوابط ابلاغی و احراز هویت متقاضیان (کارت ملی، شماره تلفن همراه به نام متقاضی و کارت بانکی به نام متقاضی)، مجاز به فروش ارز در سرفصل ارز زیارتی اربعین به میزان هر متقاضی 100 دلار آمریکا به نرخ توافقی هستند.

بانک مرکزی همچنین تأکید کرده است که فروش ارز بابت سرفصل زیارتی اربعین حسینی (ع) هیچگونه محدودیتی بابت فروش ارز مسافرتی در سال جاری برای متقاضیان ایجاد نمی‌کند.

لازم به ذکر است در حال حاضر صرفاً پنج بانک ملی ایران، سپه، ملت تجارت و صادرات ایران به زائرین اربعین حسینی خدمات ارزی ارائه می کنند، لیکن براساس میزان استقبال و تقاضای مردم امکان افزایش تعداد بانکها نیز وجود دارد.

همچنین درصورت تأمین دینار مورد نیاز از محل منابع تجهیز شده، صرافی ها و بانک های عامل می توانند به جای 100 دلار نسبت به پرداخت 150 هزار دینار عراق به نرخ توافقی به متقاضیان اقدام کنند.

تبادل نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

پربیننده‌ترین‌ها

پربیننده‌ترین‌ها از دیگر رسانه‌ها

آخرین اخبار دیگر رسانه‌ها