برنامه کامل شمارش معکوس ۲۲ اسفند ۱۴۰۱

مسیر بورس با کدام دلار ترسیم می‌شود؟

همراه با احمد اشتیاقی کارشناس ارشد بازار سرمایه
۲۲ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۱:۳۰
مسیر بورس با کدام دلار ترسیم می‌شود؟

بورس تهران در روز گذشته و در ادامه معاملات پرعرضه‌ای که از نیمه روز شنبه آغاز شد، با فشار فروش نسبتا زیادی کار خود را آغاز کرد و برای دومین روز متوالی به ریزش قیمت دلار در بازار آزاد واکنش منفی نشان داد. شاخص کل بورس طی معاملات روز یکشنبه با کاهش ۱.۸۵ درصدی، بار دیگر کانال ۱.۸ میلیون واحدی را از دست داد و در محدوده ۱.۷۸۳ میلیون واحدی قرار گرفت.

بورس تهران در روز گذشته و در ادامه معاملات پرعرضه‌ای که از نیمه روز شنبه آغاز شد، با فشار فروش نسبتا زیادی کار خود را آغاز کرد و برای دومین روز متوالی به ریزش قیمت دلار در بازار آزاد واکنش منفی نشان داد. شاخص کل بورس طی معاملات روز یکشنبه با کاهش ۱.۸۵ درصدی، بار دیگر کانال ۱.۸ میلیون واحدی را از دست داد و در محدوده ۱.۷۸۳ میلیون واحدی قرار گرفت. در سمت دیگر شاخص هم‌وزن نیز که روز شنبه توانسته بود برخلاف شاخص کل، بازدهی مثبتی را به ثبت برساند، امروز با کاهش ۱.۷۵ درصدی مواجه شد و البته همچنان عملکرد بهتری از نماگر اصلی بازار دارد. ارزش معاملات خرد سهام نیز در بازار امروز با ثبت عدد ۶۸۹۸ میلیارد تومان، روندی کاهشی نسبت به روز گذشته داشت و در کنار این موضوع شاهد خروج پول ۹۶۱ میلیارد تومانی از سمت کدهای حقیقی بودیم.

روز گذشته نرخ دلار در بازار آزاد با نوسان شدیدی همراه بود و طی یک حرکت رفت و برگشتی تا ۴۶ هزار تومان افزایش یافت و در بازه‌ای اعداد زیر ۴۳ هزار تومان را نیز لمس کرد اما در نهایت در محدوده ۴۳۸۰۰ به کار خود پایان داد. بازارهای جهانی نیز پس از تعطیلات آخر هفته میلادی و با خبر ورشکستگی بانک سیلیکون ولی بازگشایی شدند که برخلاف انتظارات روندی مثبت را در پیش گرفته‌اند. دلیل اصلی این رنگ سبز به علت خوش‌بینی به کاهش اقدامات فدرال رزرو برای کاهش فشار از بانک‌های دیگر است.

در شمارش معکوس امروز همراه با احمد اشتیاقی، کارشناس ارشد بازار سرمایه، به بررسی دلیل ریزش بورس تهران در روز گذشته و رابطه آن با روند قیمتی دلار پرداختیم.

برچسب‌ها

تبادل نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha