۲۲ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۱:۵۲
تاریخ بازگشایی سفارت عربستان اعلام شد

سخنگوی وزارت امور خارجه کشورمان از بازگشایی سفارتخانه‌های دو کشور در تهران و ریاض و سرکنسولگری‌های دو کشور در جده و مشهد خبر داد.

کنعانی گفت: خوشبختانه حسن نیت در دو طرف وجود داشت و همچنین با نقش‌آفرین بسیار مثبت دولت چین طرفین در این نشست به از سرگیری روابط دو کشور رسیدند و توافق در این زمینه انجام شد و توافق این بود که بلافاصله بعد از امضای بیانیه مشترک سیاسی دو کشور، روابط از سرگرفته شود و حداکثر تا سقف دو ماه بعد از امضای این بیانیه سفارتخانه‌های دو کشور در تهران و ریاض و سرکنسولگری‌های دو کشور در جده و مشهد بازگشایی شود و این روند اجرای خودش انجام خواهد شد.

وی افزود: در همین چارچوب وزارتخانه‌های خارجه دو کشور در حال فراهم کردن مقدمات تماس و دیدار وزرای خارجه ایران و عربستان هستند و ما امیدواریم که با همین حسن نیتی که وجود دارد این دیدار در آینده بسیار نزدیک شکل گیرد و روند اجرای توافق انجام شود.
کنعانی تاکید کرد: مانعی برای گفتگوی وزرای خارجه در دو کشور وجود ندارد.

کنعانی در پاسخ به سوالی در خصوص روابط ایران و اردن نیز گفت: روابط سیاسی میان تهران و امان در طول سالیان طولانی و همچنین در سال‌های اخیر برقرار بوده است و هیچ وقت گفتگوهای سیاسی میان تهران و امان متوقف نبوده است.

وی افزود: در نشست اخیر بغداد ۲ که در امان برگزار شد، شاهد حضور وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران بودیم. بنابراین فضای مثبتی که بعد از توافق تهران و ریاض شکل گرفت می‌تواند تأثیرات مثبت در تهران و دیگر کشورها از جمله اردن بگذارد. در این زمینه قائل به محدودیت نیستیم.

برچسب‌ها

تبادل نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

پربیننده‌ترین‌ها

پربیننده‌ترین‌ها از دیگر رسانه‌ها

آخرین اخبار دیگر رسانه‌ها