۲۳ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۳:۲۲
ابربدهکاران بانکی آزاد شدند؟

سخنگوی قوه قضائیه درباره پرونده ابربدهکار بانکی و صرافی سینااستوی توضیح داد.

ستایشی در پاسخ به سوالی درباره متواری شدن سینا استوی مدیرعامل صرافی کریپتولند گفت: از همین تریبون اعلام می کنم و  امیدوارم ایشان حرف‌های من را بشنود و بیاید؛ آقا جان اگر صدای من را داری گوش بده و دقت کن. بر اساس قرار قانونی که صادر شده است، خودت را معرفی کن. این فرد با قرار وثیقه قانونی ۱۲۶ میلیارد تومانی آزاد شده است. احضار شده ولی مراجعه نکرده است و  اتهامش اخلال در نظام اقتصادی از طریق خریدو فروش رمز ارز به طور غیر قانونی است و براساس تدابیر قضایی صورت گرفته حدود ۱۹۵ میلیارد تومان از اموال وی توقیف شده است. ایشان برای ۴ هزار و ۵۰۰ نفر مشکل ایجاد کرده است.

سخنگوی قوه قضاییه در پاسخ به سوالی مبنی جزییات پرونده ابربدهکار بانکی که دادستان تهران خبر آن را اعلام کرده بود، گفت: ابربدهکار بانکی مربوط به  یک گروه خودرویی بوده و در  کار خودرو  بودند.  پرونده  ۲۷ متهم دارد و اتهام متهم اول پرونده اخلال کلان در نظام اقتصادی کشور از طریق تحصیل مال نامشروع به میزان ۴۱ هزار میلیارد ریال و ۲۹ میلیون یوان کره جنوبی است و اتهام سایر  متهمان ( ۲۶ نفر دیگر ) معاونت در اخلال در کلان نظام اقتصادی کشور است که در تاریخ ۲۶ بهمن ۱۴۰۱ کیفرخواست پرونده صادر شده و به دادگاه ویژه اقتصادی ارسال شده است.

وی افزود: وقت رسیدگی به پرونده برای  فروردین  ۱۴۰۲ است. قرار تامین قانونی برای متهمان صادر شده و  با تودیع وثیقه آزاد هستند.

برچسب‌ها

تبادل نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

پربیننده‌ترین‌ها

پربیننده‌ترین‌ها از دیگر رسانه‌ها

آخرین اخبار دیگر رسانه‌ها