۲۳ اسفند ۱۴۰۱ - ۲۱:۰۴
مدارس این شهر فردا غیرحضوری شدند

مدارس مشهد به دلیل اسکان زائران از فردا مجازی می‌شوند

ایسنا: رئیس اداره اطلاع رسانی و روابط عمومی اداره کل آموزش و پرورش خراسان رضوی گفت: کلیه مدارس هفت گانه مشهد و ناحیه تبادکان از فردا چهارشنبه ۲۴ اسفندماه لغایت ۲۸ اسفند ماه به دلیل محیا شدن برای اسکان زائران به صورت غیرحضوری و در بستر شاد برگزار می‌شود.

حسین محمدزاده در گفت‌وگو با ایسنا اظهار کرد: تعداد ۸۹۰ مدرسه در مشهد با ۹۰۰۰ کلاس درس برای اسکان زائران اختصاص یافته و آمادگی کامل جهت استقبال از مسافران نوروزی را دارند.

وی با اشاره به اینکه کلیه فعالیت‌های آموزشی شامل مراکز دولتی و غیر دولتی در بستر شاد به صورت مجازی انجام می‌شود، افزود: باتوجه به مراجعه مسافران و زائران در ایام نوروز به مشهد کلیه مدارس هفت گانه مشهد و ناحیه تبادکان از فردا چهارشنبه ۲۴ اسفندماه لغایت ۲۸ اسفند ماه به دلیل محیا شدن برای اسکان زائران به صورت غیرحضوری برگزار می‌شوند.

محمدزاده بیان کرد: مدارس در کلیه نواحی مشهد آماده پذیرایی و اسکان زائران نوروزی هستند، اما با توجه به اینکه مدارس نزدیک حرم مورد تقاضای بیشتر قرار دارد ابتدا از مدارس سمت حرم طرح اسکان آغاز و با توجه به تفاضای زائران از بقیه مدارس نواحی دیگر نیز استفاده می‌شود.

وی با اعلام این خبر که زائران و مسافران می‌توانند برای رزرو مدارس به صورت اینترنتی در سامانه eskan.medu.ir ثبت نام کنند، توضیح داد: مدارس ویژه در گروه‌های الف، ب و ج با توجه به امکاناتی که دارند برای اسکان مسافران نوروزی در مشهد ساماندهی شده‌اند. همچنین پنج سالن ورزشی برای این امر در نظر گرفته شده است.

رئیس اداره اطلاع رسانی و روابط عمومی اداره کل آموزش و پرورش خراسان رضوی مطرح کرد: اسکان زائران و مسافران نوروزی در مدارس مشهد از ۲۵ اسفندماه انجام می‌شود. در صورتی که مسافر بیشتری از آنچه پیش‌بینی شده به مشهد مراجعه کند و نیاز به اسکان باشد آمار مدارس امکان افزایش تا ۱۰ درصد را دارد.

وی اعلام کرد: علاوه بر مدارس نواحی مشهد و ناحیه تبادکان، ۴۸ پایگاه پذیرش اولیه زائر هم در سطح شهر پیش‌بینی شده و آماده ارائه خدمات هستند.

محمدزاده از آمادگی ۳۰۰۰ نفر از فرهنگیان در حوزه‌های ستادی، اجرایی، مدیران و سرایه داران برای میزبانی از زائران در ایام نوروز خبر داد و گفت: این گروه در قالب خادمان فرهنگی کار میزبانی از زائران را انجام می‌دهند. همچنین در ۸ پایگاه شبانه روزی در سطح شهر مشهد کار پذیرش از زائران و اسکان را بر عهده دارند.

وی خاطرنشان کرد: در ۲ ورودی شهر مشهد از سمت قوچان و نیشابور ایستگاه‌های راهنمای زائر برای پاسخگویی به سوالات مسافران و راهنمایی آنها جانمایی شده است.

برچسب‌ها

تبادل نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

پربیننده‌ترین‌ها

پربیننده‌ترین‌ها از دیگر رسانه‌ها

آخرین اخبار دیگر رسانه‌ها