۲۴ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۱:۳۵
راه مهاجرت ایرانی‌ها به آلمان مسدود شد؟

قائم مقام وزیر علوم در امور بین الملل با اشاره به کاهش علاقه کشورهای اروپایی برای ارتباط علمی با ایران، گفت: ما جز با اسرائیل، محدودیتی برای برقرار ارتباط علمی با کشورهای دنیا نداریم.

ایسنا: قائم مقام وزیر علوم در امور بین الملل با اشاره به کاهش علاقه کشورهای اروپایی برای ارتباط علمی با ایران، گفت: ما جز با اسرائیل، محدودیتی برای برقرار ارتباط علمی با کشورهای دنیا نداریم.

قائم مقام وزیر علوم در امور بین الملل با اشاره به کاهش علاقه کشورهای اروپایی برای ارتباط علمی با ایران، گفت: ما جز با اسرائیل، محدودیتی برای برقرار ارتباط علمی با کشورهای دنیا نداریم اما اروپایی ها ارتباط علمی را با ما محدود کردند و آلمان دفتر مؤسسه تبادلات آکادمیک آلمان (DAAD) را در ایران تعطیل کرد.

دکتر وحید حدادی اصل ضمن بیان این مطلب اظهار کرد: سال جاری سالی بحرانی از نظر آکادمیک برای کشور بود و فشارهای کشورهای غربی کشور ما را تحت تاثیر قرار داد و این فشارها در حوزه جذب دانشجو نیز وجود داشت اما با این حال ما در حوزه بین المللی، در کشورهای همسایه فعالیت‌های خوبی داشتیم به طوری که وزرای برخی از این کشورها به ایران آمدند و تفاهم نامه‌های خوبی نیز بین ما منعقد شد.

وی در ادامه تصریح کرد: در سال جاری وزرای کشورهای عراق، پاکستان، تاجیکستان، ازبکستان و غیره به ایران آمدند. ضمن اینکه بنیاد علمی اکو در ایران راه اندازی شد و دبیر کل اکو به کشور سفر کرد، بنابراین می‌توان گفت علی رغم همه تنگناها، سال ۱۴۰۱ دستاوردهای خوبی در حوزه بین المللی داشتیم.

دکتر  حدادی اصل با بیان اینکه در گسترش زبان فارسی وضعیت خوبی داریم، تاکید کرد: بر اساس برنامه‌ای که داریم قرار است حدود ۸۰ استاد زبان فارسی را به کشورهای خارجی اعزام کنیم.

وی اظهار کرد: ما محدودیتی برای برقرار ارتباط علمی با کشورهای اروپایی نداریم اما آنها محدودیت ایجاد می‌کنند، مثلا کشور آلمان دفتر مؤسسه تبادلات آکادمیک آلمان (DAAD) در ایران را جمع آوری کرد در صورتی که این دفتر یک سازمان علمی است نباید تحت تاثیر مسائل قرار بگیرد یا اینکه فرانسه حتی در مباحث علمی با ما رفتار مناسبی ندارد به طوریکه نماینده سازمان ملل در ارتباط با حقوق بشر به ایران آمد و حق را به ما داد. از طرفی ما هیچ گونه محدودیتی در بحث ارتباطات علمی نداریم و بجز اسرائیل هیچ محدودیتی برای ارتباط با کشورهای دیگر نداریم.

وی خاطرنشان کرد: کشورهای اروپایی علایق خود را برای ارتباط علمی با ایران کم کرده‌اند، اما قراردادی نداشته‌ایم که آنها بخواهند این قرارداد را لغو کنند.

قائم مقام وزیر علوم در امور بین الملل با بیان اینکه هنوز دو دانشگاه صنعتی شریف و شهید بهشتی به دلیل مسائل مربوط به موضوعات هسته‌ای تحریم هستند، افزود: ما پیگیر رفع این تحریم‌ها هستیم.

برچسب‌ها

تبادل نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

پربیننده‌ترین‌ها

پربیننده‌ترین‌ها از دیگر رسانه‌ها

آخرین اخبار دیگر رسانه‌ها