۲۴ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۳:۰۰
تکرار تجربه بورس ۱۴۰۱ در سال آینده؟

بورس تهران در روز گذشته، عملکرد بهتری را نسبت به روزهای گذشته به نمایش بگذارد و نماگرهای خود را با رنگ سبز همراه کند. به طور کلی اما نکته جالب توجه بازار دیروز، دودستگی بین بسیاری از نمادها و گروه‌ها بود که نشان می‌دهد برخی سهام که دلایل مختص به خود را دارند، از تقاضای بهتری برخوردار هستند.

بورس تهران در روز گذشته، توانست عملکرد بهتری را نسبت به روزهای گذشته به نمایش بگذارد و نماگرهای خود را با رنگ سبز همراه کند. به طور کلی اما نکته جالب توجه بازار دیروز، دودستگی بین بسیاری از نمادها و گروه‌ها بود که نشان می‌دهد برخی سهام که دلایل مختص به خود را دارند، از تقاضای بهتری برخوردار هستند. شاخص کل بورس طی معاملات روز سه‌شنبه در نهایت کار خود را با یک افزایش اندک ۰.۰۸ درصدی به پایان رساند و در محدوده ۱.۷۸۳ میلیون واحدی قرار گرفت. در سمت دیگر شاخص هم‌وزن اما به دلیل عملکرد بهتری که برخی صنایع و سهام کوچکتر بازار داشتند، توانست بازدهی مثبت ۰.۳۶ درصدی را به ثبت برساند. ارزش معاملات اما با وجود افزایش اندک نسبت به روزهای گذشته، با قرار گیری در محدوده ۶۷۳۴ میلیارد تومانی، همچنان از اوج‌های اخیر خود فاصله دارد که خبر از فاز احتیاط در معاملات سهامداران می‌دهد. همچنین خروج پول از بازار با کاهش نسبتا زیادی همراه بوده و عدد کوچک ۴۷ میلیارد تومان را ثبت کرد که می‌تواند نوید روزهای بهتری را در سه روز کاری آینده ۱۴۰۱ برای بورس تهران بدهد.

در شمارش معکوس امروز همراه با آرمین عبدی، کارشناس بازار سرمایه، به بررسی عملکرد بورس در سال ۱۴۰۱ و چشم‌انداز آن در ۱۴۰۲ پرداختیم. عبدی در ابتدای صحبت‌های خود عنوان کرد که عملکرد بورس تهران در سال جاری، برخلاف چیزی بود که انتظار می‌رفت و تحلیلگران، بازدهی به مراتب بهتری را برای آن پیش‌بینی کرده بودند. او همچنین مهم‌ترین ریسک و فرصت بورس ۱۴۰۲ را در رفتار سیاستگذار با نرخ دلار می‌دانست و اعتقاد داشت که اگر سیاستگذار به سمت آزادسازی نرخ دلار حرکت کند می‌تواند مهم‌ترین محرک صعودی بورس شود و در سمت مقابل اگر در کنترل آن پافشاری کند، می‌تواند بازار سهام را نیز با چالش مواجه کند.

برچسب‌ها

تبادل نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات کاربران

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 2
  • سعید احمدخانی IR ۰۹:۰۷ - ۱۴۰۱/۱۲/۲۶
    شاخص بوسیله بازار میکر کنترل میشد. این دلایل کارشناس وسیله است ولی علت عدم بازدهی بورس خواست دولت بود. تمام