۲۴ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۸:۵۴
چه زمانی باید در محل کار چهره‌ای بی‌تفاوت داشته باشید؟

فردای اقتصاد: به عنوان یک مدیر، اغلب مفید است که احساسات خود را به نمایش بگذارید. اما شرایط خاصی وجود دارد که در آن رها کردن احساسات خام و بدون فیلتر می‌تواند نتیجه معکوس داشته باشد. چگونه تشخیص می‌دهید که چه زمانی در محل کار یک چهره بی‌تفاوت یا پوکرفیس داشته باشید؟ برای تشخیص درست موقعیت، این پرسش‌ها را از خود بپرسید:

چگونه بیان احساساتم به اهدافم کمک می‌کند یا مانع آن می‌شود؟ اگر در تلاش برای ایجاد روابط خوب هستید، استفاده از چهره‌ای بی‌تفاوت ممکن است نشان‌دهنده عدم صداقت یا بی‌علاقگی به نظر برسد، در حالی که اگر در حال مذاکره هستید، ممکن است برای محافظت از موقعیت شما مفید باشد.

نقش من در این تعامل چیست؟ به عنوان مثال، اگر شما یک جلسه را هدایت می‌کنید، ممکن است بخواهید اعتماد به نفس و قاطعیت بیشتری نشان دهید، در حالی که اگر فقط شرکت‌کننده جلسه هستید، ممکن است بخواهید گشاده‌رو بودن و پذیرا بودن بیشتری نشان دهید.

نشان دادن آسیب‌پذیری در این زمینه برای من چقدر مناسب است؟ در نظر بگیرید که آیا این موقعیت مستلزم رویکردی محتاطانه‌تر است یا اینکه مناسب است که گشاده‌روتر باشید، همراه با سبک شخصی‌تان و آنچه که برای شما معتبرتر است.

هنجارهای افراد یا سازمانی که با آنها در ارتباط هستم چیست؟ فرهنگ‌ها و گروه‌های مختلف، انتظارات متفاوتی در مورد ابراز احساسات دارند. سعی کنید رفتار خود را بر اساس آن تنظیم کنید.

منبع: HBR

نویسنده: ملودی وایلدینگ

مترجم: شادی آذری حمیدیان

تبادل نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات کاربران

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • علی IR ۰۸:۰۲ - ۱۴۰۱/۱۲/۲۵
    عنوان خوبی بنظر میرسه اما متن حاوی اطلاعات مفیدی نبود در ضمن ترجمه هم گویا و روان نیست بهر حال متشکر