۲۶ اسفند ۱۴۰۱ - ۲۰:۵۵
رابطه آمریکا و روسیه به بن‌بست رسید

وزیر خارجه آمریکا مدعی شد به دلیل آنکه روسیه تمایلی به مذاکره ندارد، غرب باید به تجهیز تسلیحاتی اوکراین ادامه دهد.

مهر به نقل از تاس: وزیر خارجه آمریکا می‌گوید تمرکز واشنگتن درحال‌حاضر به حل و فصل بحران اوکراین از طریق تجهیز تسلیحاتی این کشور قرار دارد.

«آنتونی بلینکن» وزیر خارجه آمریکا اعلام کرد که ترجیح واشنگتن درحال‌حاضر بر این است که به جای تماس دیپلماتیک با موضوع آشتی با روسیه، به ارائه تسلیحات و تجهیزات نظامی به دولت کی‌یف بپردازد.

وزیر خارجه آمریکا مدعی شد که آمریکا خواهان صلحی عادلانه و بادوام در اوکراین است، که منعکس‌کننده اصول منشور ملل متحد باشد.

به ادعای بلینکن، هر گونه صلحی که به روسیه اجازه دهد تمام سرزمین‌های تصرف شده با زور را حفظ کند، عادلانه نیست. وزیر خارجه آمریکا گفت که منظور وی از صلح باداوم این است که هیچکس نمی‌خواهد روسیه یک یا دو یا سه سال بعد، همین اقدامات را بار دیگر تکرار کند.

وزیر خارجه آمریکا در ادامه مدعی شد که نظر به این اصول، آمریکا هر روز به دنبال راه‌های است تا ببینید آیا می‌توان این جنگ را به پایان برساند یا خیر.

بلینکن که کشورش ذینفع اصلی جنگ کنونی در اوکراین است، این ادعا را هم مطرح کرد: درحال‌حاضر هیچ شواهدی مبنی بر اینکه روسیه علاقه مند به یک راه‌حل دیپلماتیک و مذاکره برای پایان دادن به این جنگ باشد، را نمی‌بینم.

وزیر خارجه آمریکا با این مقدمه چینی به سراغ رویکرد جنگ افروزانه کشورش رفت و گفت: در نتیجه براین سریعترین راه برای پایان دادن به این جنگ این است که به حمایت از اوکراین ادامه دهیم تا در میدان نبرد قوی عمل کند.

برچسب‌ها

تبادل نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

پربیننده‌ترین‌ها

پربیننده‌ترین‌ها از دیگر رسانه‌ها

آخرین اخبار دیگر رسانه‌ها