۲۷ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۶:۳۱
تمدید یک روزه ثبت‌نام برای خودروهای وارداتی

سخنگوی وزارت صمت با بیان خبر تمدید یک روزه ثبت‌نام برای خودروهای خارجی، اعلام کرد: در این طرح ۵۱ مدل خودرو به ۹۰۰ هزار نفر تعلق خواهد گرفت.

فردای اقتصاد: امید قالیباف سخنگوی وزارت صمت عصر امروز در نشست خبری، افزود: خبر خوب این است که ثبت‌نام در این سامانه برای حداقل یک روز دیگر یعنی از ۲۸ اسفندماه تا ۲۹ اسفندماه تمدید خواهد شد و قول می‌دهیم تا نفر آخری که حساب وکالتی ۱۰۰ میلیون تومانی باز کرده، زمان بگذاریم تا کار انجام شود.

وی افزود: در ۲۴ ساعت گذشته ۵۰ میلیون نفر در سامانه یکپارچه تخصیص خودرو حضور پیدا کرده‌اند، سامانه‌ای که تنها برای ۹۰۰ هزار نفر طراحی شده و تاکنون نیز ۳۶۰ هزار نفر توانستند ثبت‌نام کامل خود را انجام دهند.

مشاور وزیر صمت تصریح کرد: در پایان بهار آینده برای خودروهایی که تقاضای آنها متعادل و کم است یک بار دیگر از طریق طرح یکپارچه خودرو ثبت نام به عمل خواهیم آورد.

وی با عذرخواهی از کسانی که مراجعه کردند و نتوانستند ثبت نام کنند، ادامه داد: بر این اساس افرادی که نتوانستند در این طرح ثبت‌نام کنند، در پایان خردادماه سال آینده می‌توانند یک‌بار دیگر شانس خود را برای ثبت‌نام برخی خودروها امتحان کنند.

قالیباف با اشاره به اینکه ۷۴ هزار حمله به سامانه یکپارچه تخصیص خودرو از ابتدای فعالیت آن تاکنون صورت گرفته است، تاکید کرد: فقط در ۲۴ ساعت گذشته ۵۵ هزار حمله به این سامانه انجام شده است که برخی از آنها بسیار جدی بوده است و موجب کندی سامانه شده است.

سخنگوی وزارت صمت در ادامه با اشاره به قیمت‌گذاری خودرو توسط شورای رقابت گفت: شورای رقابت در فروردین ۱۴۰۲ قیمت جدید خودروها را اعلام خواهد کرد و قیمت خودروها در طرح عرضه یکپارچه نیز بر همین اساس تغییر خواهد کرد.

وی اضافه کرد: البته درصدهایی نیز برای افزایش قیمت خودرو عنوان شده است که اعلام دقیق آن در حیطه شورای رقابت است. البته از ابتدای امسال تا امروز یک میلیون و ۳۵۰ هزار دستگاه خودروی سواری در کشور تولید شده است.  

وی گفت: تعهدات خودروسازان برای سال آینده ۴۰۰ هزار دستگاه خودرو است و با توجه به ثبت‌نام ۹۰۰ هزار نفر در طرح یکپارچه تخصیص خودرو، در مجموع یک میلیون و ۳۰۰ هزار دستگاه تعهد ایجاد شده است.  

مشاور وزیر صمت اضافه کرد: صنعت خودروسازی برای سال آینده به راحتی برای دستیابی به تیراژ یک میلیون و ۶۰۰ هزار دستگاه آماده شده است و بر این اساس تحویل خودروهای یادشده در سال ۱۴۰۳ منتفی است و تولید داخل توان تامین نیازها را خواهد داشت.

وی افزود: تحویل خودرو در سال جاری نسبت به سال گذشته ۳۶ درصد رشد داشته، خودروی کف پارکینگ به صفر رسیده و قرعه کشی خودرو نیز حذف شده است.

قالیباف در ادامه با اشاره به رشد تولید خودرو در سال جاری نسبت به سال گذشته در خصوص واردات خودروهای دست دوم گفت: اگر این موضوع در قانون تکلیف و به وزارت صمت ابلاغ شود، ساز و کار آن را وزارتخانه فراهم خواهد کرد. مشاور وزیر صمت در عین حال خاطرنشان کرد: فارغ از بودجه سال ۱۴۰۲، در بهمن ماه گذشته موضوع واردات خودرو از مناطق آزاد از سوی این وزارتخانه عملیاتی شد. 

وی در رابطه با واگذاری سهام های تودلی دو خودروساز بزرگ کشور نیز افزود: در این زمینه آنچه که از سوی وزارت صمت باید انجام می‌شده به انجام رسیده است و باقی کار در سازمان خصوصی سازی باید پیگیری شود. 

اخبار مرتبط:

ثبت سفارش خودرو از ۱۱ شرکت خارجی

برچسب‌ها

تبادل نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

پربیننده‌ترین‌ها

پربیننده‌ترین‌ها از دیگر رسانه‌ها

آخرین اخبار دیگر رسانه‌ها

آخرین اخبار