۳ شهریور ۱۴۰۱ - ۱۱:۲۱
بحران کمبود نیروی انسانی در آموزش و پرورش

معاون حقوقی و امور مجلس وزارت آموزش و پرورش گفت: امسال با وجود ورود ۷۳ هزار نیروی جدید، باز هم در آموزش و پرورش با کمبود نیرو مواجه خواهیم بود.

احمدی لاشکی گفت: امسال ۴۰ هزار نفر خروجی از دانشگاه فرهنگیان خواهیم داشت. این افراد وارد آموزش و پرورش و مدارس خواهند شد. ۳۴ هزار و ۸۰۰ نفر هم که از آزمون اخیر به بدنه آموزش و پرورش اضافه می‌شوند. به عبارتی حدود ۷۳ هزار نفر نیروی جدید وارد آموزش وپروش می‌شوند؛ اما خروجی ما بیش از هشتاد هزار نفر است. بنابراین کمبود در نیروی انسانی را حتما شاهد خواهیم بود.

معاون حقوقی و امور مجلس وزارت آموزش و پرورش گفت: تمام هدف ما آن است که برنامه ریزی‌ها به گونه‌ای باشند که انگیزه معلم‌های رسمی ما برای گرفتن اضافه کار بیشتر شود. اگر معلم بالای بیست سال سابقه ما بتواند بیش از بیست ساعت کار و ۱۵ ساعت نیز اضافه کار داشته باشد، قطعا کمک کننده است که بخشی از کمبود را نیز می‌توان به این شکل حل کرد.

او گفت: بخشی از این کمبود را نیز از طریق سرباز معلم از نقاط دور کشور باید حل کرد که با ستاد کل نیروهای مسلح هماهنگی‌هایی نیز انجام شده است و اکنون تعدادی از این سرباز معلم‌ها در حال آموزش دیدن هستند.

لاشکی گفت: به خاطر شرایط موجود بعضا مجبوریم از افرادی که در سال‌های اخیر بازنشسته شده اند، استفاده کنیم و بانک اطلاعاتی آن‌ها را تشکیل داده ایم. به استناد قانون دولت به ما اجازه داده است که از این راه استفاده کنیم. اما باید سعی کنیم این روش را کمتر انجام دهیم تا دانشگاه فرهنگیان خود را به شرایط ایده آل برساند.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

برچسب‌ها

تبادل نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات کاربران

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • زینب IR ۱۲:۲۱ - ۱۴۰۱/۰۶/۰۳
    وقتی ۷۰ هزار طرح مهر آفرین مهرماه سر کلاس نروند آنوقت کمبود نیرو را احساس می کنند به چ امیدی در کلاس درس وارد شوند

پربیننده‌ترین‌ها

پربیننده‌ترین‌ها از دیگر رسانه‌ها

آخرین اخبار دیگر رسانه‌ها