۵ فروردین ۱۴۰۲ - ۱۱:۵۳
هر معاینه فنی در سال جدید چقدر آب می‌خورد؟ + مبلغ جریمه

هزینه انجام معاینه فنی خودروها در سال جدید ۹۲ هزار تومان است و جریمه ۵۲ هزار تومان است

همشهری آنلاین: شادی مالکی مدیرعامل ستاد مرکزی معاینه فنی خودروهای شهر تهران درباره خودروهای ملزم به دریافت معاینه فنی گفت: خودروهای مدل ۱۳۹۸ و ماقبل از آن که ۴ سال از عمر آنها گذشته ملزم به دریافت معاینه فنی هستند. خودروهایی که فاقد برگه معاینه فنی باشند توسط پلیس ۵۲ هزار و ۵۰۰ تومان جریمه می‌شوند.

مدیرعامل ستاد مرکزی معاینه فنی خودروهای شهر تهران با بیان اینکه از ابتدای امسال دریافت معاینه فنی برای خودروهای مدل ۹۸ الزامی است، ادامه داد: داشتن معاینه فنی از منظر ایمنی خودرو و سرنشینان آن از یک سو و از سوی دیگر داشتن سفری ایمن ضروری است.

نحوه فعالیت مراکز معاینه فنی تهران در نوروز و ماه رمضان | نوبت معاینه فنی خودروهای تولید ۹۸ داخلی و ۲۰۱۹ خارجی رسیده است

وی با اشاره به دلایل محیط زیستی معاینه فنی برای خودروها اظهارکرد: طبق قانون هوای پاک دریافت معاینه فنی برای خودروهایی با عمر بالای ۴ سال الزامی است. خودروهایی که ملزم به دریافت معاینه فنی هستند در تست آلاینده‌ها باید مونواکسید کربن خودروها زیر ۷ دهم و در معاینه فنی برتر این عدد باید زیر ۶ دهم باشد.

مالکی با بیان اینکه در تهران ۸ مرکز معاینه فنی از ساعت ۸ صبح تا ۱۴ بعدازظهر فعال هستند، تاکید کرد: برای مراجعه به مراکز بیهقی، آبشناسان، سراج، دماوند و دو واحد سیار نوبنیاد و گیلان شرقی شهروندان می‌توانند با تعیین وقت قبلی از طریق نوبت گیری اینترنتی زمان مراجعه خود را بدون معطلی انتخاب کنند.

مدیرعامل ستاد مرکزی معاینه فنی خودروهای شهر تهران ا اشاره به اینکه هزینه انجام معاینه فنی خودروها در سال جدید ۹۲ هزار تومان است، اظهار کرد: مالکانی که از وضعیت معاینه فنی خودروهای خود مطلع نیستند می‌توانند با مراجعه به سایت symfa.ir از وضعیت خودروی خود با خبر شوند.

تبادل نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

پربیننده‌ترین‌ها

پربیننده‌ترین‌ها از دیگر رسانه‌ها

آخرین اخبار دیگر رسانه‌ها