۹ فروردین ۱۴۰۲ - ۱۳:۰۱
چگونه با یک همکار دشوار، در صلح باشیم؟

فردای اقتصاد: به مزاحم‌ترین همکار خود فکر کنید - کسی که کاری را انجام می‌دهد که شما را عصبانی می‌کند. حالا این احتمال را در نظر بگیرید که ممکن است او هرگز تغییر نکند. چگونه می‌توانید با عیب‌های او صلح کنید تا کینه‌ای ایجاد نشود؟

اصول خود را روشن کنید. باور خود را در مورد بخشش بنویسید. آیا شرایطی وجود دارد که می‌تواند آن را تضمین کند و اگر چنین است، آن‌ها کدامند؟ آیا محدودیت‌هایی در دفعات بخشیدن دارید (مثلاً سه بار بخشش و سپس بیرون رفتن از رابطه)؟ چه چیزهایی را نابخشودنی می‌دانید؟

احساسات خود را از اعمال خود جدا کنید. تمام احساساتی که نسبت به همکار خود تجربه کرده‌اید را بنویسید - رنجش، کینه توزی، ترس و غیره. سپس، در نظر بگیرید که این احساسات چگونه رفتار شما را شکل داده است. آیا در مورد آن شخص به همکاران خود چیزی گفته‌اید، یا از او به سردی یاد کرده‌اید؟ در مورد اینکه کدام واکنش‌ها منفی هستند صادق باشید.

کل داستان را در نظر بگیرید. یک قدم به عقب بردارید و بازبینی کنید. آیا عواملی وجود دارد که شما نادیده گرفته‌اید؟ چگونه ممکن است به مشکل کمک کنید؟ آیا شما بی‌انصافی می‌کنید؟ مایل به شکل دادن یک ذهنیت جدید در مورد موقعیت و همکار خود باشید.

ببخشید - و حالت خود را دوباره تنظیم کنید. آگاهانه تصمیم بگیرید که احساسات منفی خود را نسبت به همکارتان رها کنید. به همان اندازه مهم است که خودتان را به خاطر هر نقشی که در این مشکل ایفا کرده‌اید ببخشید، بخصوص اگر انتظار داشته‌اید کسی چیزی باشد که نیست. مهربان‌تر، غریب‌نوازتر و مهربان‌تر بودن را انتخاب کنید.

منبع: HBR

نویسنده: رون کاروچی

مترجم: شادی آذری حمیدیان

تبادل نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha