۸ فروردین ۱۴۰۲ - ۱۲:۵۶
نگرانی این کشور از همکاری اینترنتی ایران و روسیه

جان کربی در این باره گفت: ایالات متحده نگران است و در حال بررسی دقیق آخرین گزارش‌ها درباره تعمیق احتمالی تعامل ایران و روسیه از جمله در حوزه سایبری است.

ایسنا: سخنگوی شورای امنیت ملی کاخ سفید گزارش‌ ادعایی برخی رسانه‌ها مبنی بر گسترش همکاری‌های ایران و روسیه را نگران‌کننده توصیف کرد.

جان کربی، سخنگو و هماهنگ‌کننده امور راهبردی شورای امنیت ملی کاخ سفید در اظهاراتی به گزارش ادعایی روزنامه وال استریت ژورنال درباره همکاری‌های ایران و روسیه واکنش نشان داد و آن را نگران‌کننده دانست.

جان کربی در این باره گفت: ایالات متحده نگران است و در حال بررسی دقیق آخرین گزارش‌ها درباره تعمیق احتمالی تعامل ایران و روسیه از جمله در حوزه سایبری است.

وال‌استریت ژورنال روز دوشنبه با انتشار گزارشی مدعی شد که روسیه می‌خواهد در قبال آنچه حمایت نظامی جمهوری اسلامی ایران از این کشور در جنگ اوکراین عنوان شده است، سلاح‌های سایبری و تجهیزات نظارتی در اختیار تهران قرار دهد.

بنابر ادعای این روزنامه آمریکایی، کمک‌های سایبری روسیه می‌تواند ظرفیت‌های ایران را در امر «نظارت دیجیتالی» ارتقاء دهد و این ظرفیت‌ها سطح جدیدی به همکاری‌های نظامی تهران و مسکو می‌افزاید.

ادعای انتقال پهپادهای ایران به روسیه برای استفاده در جنگ علیه اوکراین در حالی به‌طور مکرر از سوی مقامات غربی و به‌ویژه آمریکایی‌ها تکرار می‌شود که جمهوری اسلامی ایران و روسیه قویا آن را رد می‌کنند.

واسیلی نبنزیا نماینده دائم روسیه در سازمان ملل پیش از این در نشستی در سازمان ملل ارسال سلاح از ایران را اتهامی بی‌اساس خواند و گفت که مجموعه صنعتی و نظامی روسیه می‌تواند بدون کمک گرفتن از دیگران به اهداف خود دست پیدا کند. این در حالی است که صنعت نظامی اوکراین از اساس وجود ندارد و از سوی صنعت غرب تامین می‌شود.

نبنزیا همچنین اظهارکرد: ما تحت تاثیر سخنان شرکای سابق غربی قرار نمی‌گیریم. آنها سعی می‌کنند توجهات را به سمت اتهامات بی‌اساس درباره انتقال سلاح از ایران به روسیه معطوف کنند. ما بارها این اتهام را رد کرده‌ایم.

حسین امیرعبداللهیان وزیر امورخارجه کشورمان نیز در پاسخ به این ادعاهای اثبات نشده مقامات غربی و آمریکایی خاطر نشان کرد که جمهوری اسلامی ایران تنها تعداد معدودی پهپاد ماه‌های قبل و پیش از جنگ اوکراین در اختیار روسیه قرار داده است.

وی علاوه‌ بر این تاکید کرد: اگر برای ما ثابت شود که روسیه از پهپادهای ایرانی در جنگ اوکراین استفاده کرده است ما نسبت به این مسئله بی‌تفاوت نخواهیم بود.

برچسب‌ها

تبادل نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

پربیننده‌ترین‌ها

پربیننده‌ترین‌ها از دیگر رسانه‌ها

آخرین اخبار دیگر رسانه‌ها