۱۰ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۷:۲۹
دفاع وزیر ارتباطات از استارتاپ‌های بیمه‌ای

وزیر ارتباطات گفت : نباید جلوی ارائه خدمات صحیح آنلاین و الکترونیکی به مردم و به‌تبع آن محروم شدن طیف وسیعی از مردم از خدمات باکیفیت پلتفرم‌های آنلاین ارائه خدمات بیمه‌ای در کشور را گرفت.

فردای اقتصاد: عیسی زارع پور در کمیسیون راهبری اقتصاد دیجیتال به مقاومت همیشگی اصناف سنتی در برابر ارائه خدمات به روز  توسط پلتفرم‌ها اشاره کرد  و گفت: باید همزمان با در نظر گرفتن منافع بیمه‌های تجاری و حفظ محوریت نظارت و تنظیم‌گری بیمه مرکزی به موضوعاتی مانند ایجاد رقابت، ارتقای کیفیت و گسترش دسترسی به این سرویس‌ها هم توجه کافی شود. 

تاسیس و راه‌اندازی شرکت آمیتیس توسط بیمه مرکزی ، باعث انتقاد کسب وکارهای آنلاین بیمه‌ای در کشور شد. انجمن فینتک و  کسب و کارهای فعال در این حوزه با  ایجاد این شرکت سوییج بیمه‌ای و ایجاد انحصار در این حوزه مخالفت کرده و خواستار متوقف شدن فعالیت آن  شده بودند.  

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در جلسه کمیسیون راهبری اقتصاد دیجیتال بر ضرورت حل مشکلات پلتفرم‌های آنلاین کشور و لزوم توجه ویژه به آن‌ها در جهت توسعه و افزایش کیفیت ارائه خدمات به مردم تاکید کرد. 
در ادامه این نشست اعضای عضو این کمیسیون نظرات خود را در رابطه با پیشنهاد بیمه مرکزی برای تنظیم‌گری پلتفرم‌های آنلاین ارائه خدمات بیمه مطرح کردند و در نهایت قرار بر این شد که جمع‌بندی انجام شده در جلسه کارگروه ویژه اقتصاد دیجیتال برای اخذ تصمیم نهایی مطرح شود. 

سیزدهمین جلسه کمیسیون راهبری اقتصاد دیجیتال در کارگروه ویژه دیجیتال با محوریت مشکلات و موانع پلتفرم‌های ارائه دهنده خدمات بیمه آنلاین و پیشنهاد ارائه شده توسط بیمه مرکزی برای راه‌اندازی سوئیچ بیمه مرکزی با حضور نهادهای ذیربط در محل جلسات ساختمان وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات برگزار شد.

برچسب‌ها

تبادل نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

تک شاخ

پربیننده‌ترین‌ها

پربیننده‌ترین‌ها از دیگر رسانه‌ها

آخرین اخبار دیگر رسانه‌ها

آخرین اخبار