۱۳ فروردین ۱۴۰۲ - ۱۲:۲۰
ساعت بازگشایی مدارس و ادارات فردا ۱۴ فروردین اعلام شد

علی بهادری جهرمی سخنگوی دولت پیش از این درباره تغییر ساعت کار و تأثیر آن بر فعالیت مدارس گفته بود: شروع به کار مدارس هم که با توجه به اینکه ما در استمرار سال تحصیلی ۱۴۰۲-۱۴۰۱ هستیم، مطابق روال گذشته می‌تواند باشد و منعی از این نظر وجود ندارد.

تسنیم نوشت: طبق مصوبه دولت، ساعت شروع به کار ادارات و مدارس در سال ۱۴۰۲ اعلام شد و بر این اساس ساعت فعالیت مدارس دوره متوسطه از ۷.۳۰ صبح و ابتدایی از ۸ صبح اعلام شد.

همچنین در راستای کاهش دغدغه والدینی که هر دو در دستگاه‌های اجرایی شاغل و دارای فرزند در مقاطع پیش‌دبستان و دبستان هستند، دستگاه‌های اجرایی در تعامل با یکدیگر مکلفند با شناورشدن ساعت شروع به کار یکی از والدین موافقت کنند. کارکنان زن سرپرست خانوار دارای شرایط بالا هم مشمول این حکم هستند.

با این حال، پیش از این طبق مصوبه استانداری تهران ساعت فعالیت مدارس دوره ابتدایی همزمان با شروع سال تحصیلی و از ابتدای مهر ۱۴۰۱ از ساعت ۸.۳۰ صبح تعیین شده بود و هم اکنون این پرسش برای برخی والدین مطرح است که آیا همچنان ساعت فعالیت مدارس دوره ابتدایی از ۸.۳۰ صبح خواهد بود؟

در این رابطه علی بهادری جهرمی سخنگوی دولت گفته است: در مصوبه هیأت وزیران درخصوص تغییر ساعت کار، ساعت شروع به کار دانشگاه‌ها که تغییر نکرده بود و پیش از این هم از ساعت ۸ صبح بود. شروع به کار مدارس هم که با توجه به اینکه ما در استمرار سال تحصیلی ۱۴۰۲-۱۴۰۱ هستیم، مطابق روال گذشته می‌تواند باشد و منعی از این نظر وجود ندارد.

هم اکنون آموزش و پرورش شهرستان‌های استان تهران در اطلاعیه‌ای درباره ساعت فعالیت مدارس از روز دوشنبه ۱۴ فروردین ۱۴۰۲ اعلام کرده است: تمام مدارس شهرستان‌های استان تهران، مطابق با روال گذشته از ۱۴ فروردین ۱۴۰۲ میزبان دانش‌آموزان خواهند بود و فعالیت تربیتی و آموزشی مدارس در دو نوبت صبح و عصر برقرار است.

با توجه به دو نوبته بودن اکثر مدارس، ساعت آغاز به کار مدارس نسبت به گذشته تغییری نخواهد داشت.

آموزش و پرورش شهر تهران با تأخیر در اطلاع رسانی تا این لحظه درباره آغاز ساعت فعالیت مدارس از روز دوشنبه ۱۴ فروردین ۱۴۰۲ به والدین دانش‌آموزان اطلاع رسانی نکرده است.

با این حال آموزش و پرورش شهر تهران تأکید کرده است: آماده سازی و تمهید مقدمات بازگشایی مدارس پس از تعطیلات نوروز به صورت کاملاً حضوری با برنامه‌های شاد و متنوع در دستور کار قرار گرفته و تمام مدارس آماده ارائه خدمات آموزشی و پرورشی به دانش آموزان هستند.

تبادل نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات کاربران

  • نظرات منتشر شده: 7
  • نظرات در صف انتشار: 45
  • نظرات غیرقابل انتشار: 7
  • عبدالخالق هوتی IR ۲۳:۱۰ - ۱۴۰۲/۰۱/۱۳
    آخه یکس نیست به این دیوانه ها بگه من کارمند بانک که ۷صبح سرکار باشم چطور بچه هامو برسونم مدرسه
    • فرید IR ۰۹:۵۳ - ۱۴۰۲/۰۱/۱۴
      خوب داره میگه میتونید دیرتر سر کار حاضر بشید دیگه 😬
  • FI ۲۳:۵۷ - ۱۴۰۲/۰۱/۱۳
    برای دبستان 9باشه خیلی استاندارد هست برا متوسطه و دبیرستان 8/30
  • مهدی IR ۰۰:۱۷ - ۱۴۰۲/۰۱/۱۴
    به دلیل خستگی سیزده بدر فردا چهاردهم فروردین تعطیل میباشد
  • م IR ۰۰:۲۳ - ۱۴۰۲/۰۱/۱۴
    آقای جهرمی با سلام لطفا عیدی معلولان تا به امسال ۱۴۰۱سابقه نداشت عیدی معلولان واریز نکنند هنوز ۱۳روز از عید گذشته خبری از عیدی معلولان نیست پیگیری کنید لطفا واریز بشه همچنین سهام جاماندگان بهزیستی زودتر بحساب سرپرستشان واریز کنید ممنون حتی با ۳ معلولیت شدید خونه هم نداریم اجاره نشین هستیم سپاسگزارم
  • مرداک IR ۰۱:۱۳ - ۱۴۰۲/۰۱/۱۴
    تااعلام مسببین حمله شیمیایی بمدارس ،مشخص نشه،وکروناتمام نشه،ازفرستادن بچها بمدرسه معذوریم.
  • US ۱۳:۴۵ - ۱۴۰۲/۰۱/۱۴
    مسموم شدن و باز خانواده ها بچه مدرسه میبرن

پربیننده‌ترین‌ها

پربیننده‌ترین‌ها از دیگر رسانه‌ها

آخرین اخبار دیگر رسانه‌ها