۱۳ فروردین ۱۴۰۲ - ۱۵:۲۳
کارگران کویتی چقدر بیشتر از ایرانی‌ها حقوق می‌گیرند؟

در حالی که تصویب افزایش ۲۷درصدی دستمزد در دولت رئیسی با موجی از انتقاد و اعتراض همراه شده، وب سایت شفقنا میانگین حقوق ماهانه کویتی ها در دو بخش دولتی و خصوصی بالغ بر حدود ۱۴۹۳ دینار(۲۰ میلیون و پانصد هزار تومان) اعلام کرد!

برترین‌ها: در حالی که تصویب افزایش ۲۷درصدی دستمزد در دولت رئیسی با موجی از انتقاد و اعتراض همراه شده، وب سایت شفقنا میانگین حقوق ماهانه کویتی ها در دو بخش دولتی و خصوصی بالغ بر حدود ۱۴۹۳ دینار(۲۰ میلیون و پانصد هزار تومان) اعلام کرد!

الخلیج آنلاین گزارش داد:

* مؤسسه اقتصادی «الشال» در گزارش جدید خود اعلام کرد:«میانگین حقوق کویتی ها اعم از زن و مرد در دو بخش دولتی و خصوصی حدود1493 دینار است که نسبت به سال 2021 دو دینار افزایش یافته است.»

* این مؤسسه افزود:« این ارقام شامل کارگران خانگی نمی شود که اگر در نظر گرفته شود، تأثیر قابل توجهی بر پایین ترین میانگین دستمزد غیرکویتی ها خواهد داشت، همچنین اثر تخصیص یارانه های شغلی کارگران بخش خصوصی را نیز دربر نمی گیرد.»

* بنا بر این گزارش، شمار افراد شاغل در کویت(صرف نظر از کارگران خانگی) بالغ بر حدود 2.037 میلیون نفر است؛ همچنین تعداد زنان شاغل در بخش دولتی با افزایش 3.6 درصدی 371 هزار و در بخش خصوصی به حدود 71.8 هزار نفر رسیده است.

* بر اساس گزارش اداره مرکزی آمار کویت، بیش از یک چهارم کل کارگران مهاجر کویت را کارگران خانگی تشکیل می دهند که تعداد آنها در پایان سال 2022 با افزایش 26.0 درصدی به حدود 753 هزار نفر رسیده است.

بعد از تصویب افزایش ۲۷ درصدی دستمزد در شورایعالی کار، کارزارهایی در فضای مجازی با درخواست ابطال این مصوبه ایجاد شده است. کارگران با توجه به تصریحات روشن ماده ۴۱ قانون کار، خواستار ابطال مصوبه مزدی ۱۴۰۲ هستند، مصوبه‌ای که از هیچ طرف با قانون همخوانی و مشابهت ندارد.

دستمزد کارگران در سال ۱۴۰۲ از چهار میلیون و ۱۷۹ هزار و ۷۵۰ تومان به پنج میلیون و ۳۰۸ هزار ۲۸۴ تومان و حداقل دستمزد روزانه از ۱۳۹ هزار به ۱۷۶ هزار و ۹۴۲ تومان رسید!

کارگران می‌گویند: افزایش ۲۷ درصدی تطابقی با تورم سرسام‌آور در دولت رئیسی ندارد.

برچسب‌ها

تبادل نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات کاربران

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 23
  • نظرات غیرقابل انتشار: 1
  • حسین IR ۰۰:۱۱ - ۱۴۰۲/۰۱/۱۴
    شکایت به دیوان عدالت اداری ومجلس

پربیننده‌ترین‌ها

پربیننده‌ترین‌ها از دیگر رسانه‌ها

آخرین اخبار دیگر رسانه‌ها