۱۵ فروردین ۱۴۰۲ - ۱۲:۳۵
نام این زن ایرانی از سفر به ماه حذف شد

ری وایزمن، ویکتور گلاور، کریستین هاموک کوخ، فضانوردان ناسا و ژرمی هانسن فضانورد آژانس فضایی کانادا، فضانوردانی هستند که در ماموریت آرتمیس ۲ به اطراف ماه فرستاده می شوند.

خبرآنلاین: ناسا و آژانس فضایی کانادا نام چهار فضانوردی که قرار است در ماموریت آرتمیس ۲ به سمت ماه به پرواز دربیایند را اعلام کرد. این اولین ماموریت فضایی ناسا با حضور فضانوردان است که راه را برای حضور طولانی مدت در ماه برای مقاصد علمی و تحقیقات پروژه آرتمیس هموار خواهد کرد.

نام مسافران پروژه آرتمیس ۲ عصر دوشنبه در مرکز فضایی جانسون ناسا در هیوستون آمریکا اعلام شد. بیل نلسون یکی از مدیران ارشد ناسا دراین باره گفت:« فضانوردان آرتمیس ۲ نمایده هزاران نفری هستند که به صورت خستگی ناپذیر برای رساندن ما به ستاره ها تلاش می کنند. اینها خدمه ما هستند؛ خدمه بشریت هستند : ری وایزمن، ویکتور گلاور، کریستین هاموک کوخ، فضانوردان ناسا و ژرمی هانسن فضانورد آژانس فضایی کانادا که هریک داستان خودشان را دارند ولی حالا با هم همراه می شوند تا دوره جدیدی از اکتشاف برای نسل جدیدی را آغاز کنیم.»

آزمایش پرواز آرتمیس ۲ تقریبا ده روز به طول می انجامد و برروی موشک سیستم پرتاب فصایی قدرتمند آژانس انجام می گردد تا سیستمهای پشتیبانی فضاپیمای اوریون محک زده شده و قابلیتها و تکنیکهای موردنیاز برای زنده ماندن فضانوردان و فعالیت در اعماق فضا مورد تائید قرار گیرد.

این پرواز قرار است در پی ماموریت موفق آرتمیس ۱ که ماموریتی بدون سرنشین بود و در ماه دسامبر انجام شد، صورت بگیرد. در جریان ماموریت آرتمیس، اولین زن فضانورد و اولین فضانورد رنگین پوست به اطراف ماه فرستاده خواهند شد تا راه را برای ماموریت های اکتشافی طولانی مدت انسانها در آینده هموار کنند.

این درحالی است که پیش از این و در لیست ابتدایی ناسا، برای انتخاب فضانوردان، نام یاسمین مقبلی، فضانورد ایرانی تبار ناسا نیز دیده می شد. اما در نهایت او در لیست فضانوردان منتخب برای پروژه آرتمیس ۲ قرار نگرفت و حالا برای تحقق رویایش باید بیش از این انتظار بکشد.

ناسا

تبادل نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

پربیننده‌ترین‌ها

پربیننده‌ترین‌ها از دیگر رسانه‌ها

آخرین اخبار دیگر رسانه‌ها