۱۵ فروردین ۱۴۰۲ - ۱۳:۱۹
تقسیم‌بندی جدید ضعیف‌الحجاب و هنجارشکن از زبان رئیس مجلس

مساله بسیار مهم دیگر ضرورت تفکیک بین افراد ضعیف الحجاب با هنجارشکنان است؛ بنظر می‌رسد با افرادی که حجاب آن‌ها ضعیف است باید رویکردی ایجابی در پیش گرفت، ولی در مواجهه با افراد هنجارشکن باید با روش سلبی روبرو شد.

رئیس مجلس گفت: مساله بسیار مهم دیگر ضرورت تفکیک بین افراد ضعیف الحجاب با هنجارشکنان است؛ بنظر می‌رسد با افرادی که حجاب آن‌ها ضعیف است باید رویکردی ایجابی در پیش گرفت، ولی در مواجهه با افراد هنجارشکن باید با روش سلبی روبرو شد.

رئیس مجلس ادامه داد: متاسفانه متولیان این امر در طول سالیان طولانی با کم کاری و اقدامات کم اثر، بیشترین سهم را در دور شدن بخشی از جامعه از فرهنگ حجاب و عفاف دارند. تحول اصلی در دوره جدید باید توجه ویژه و همراه با نوآوری در فعالیت‌های ایجابی دستگاه‌های متولی باشد. شورای عالی انقلاب فرهنگی بعنوان قرارگاه فرهنگی کشور وظیفه دارد با آسیب شناسی گذشته، مسئولیت این تحول را بعهده گیرد و طبیعی است که در این زمینه آموزش و پرورش، مراکز آموزش عالی، صدا سیما، حوزه‌های علمیه و سازمان تبلیغات بیشترین وظیفه را دارند.

وی افزود: بیانات روشنگرانه رهبر معظم انقلاب درباره افراد ضعیف الحجاب‌ها راهی جدید را به مدیران فرهنگی نشان داد و اشاره دوباره ایشان در سخنرانی اول سال، مبنی براینکه حتی کسانی که به برخی احکام اسلامی پایبندی درستی ندارند، اما در دل به خدا و دین ایمان دارند، باید در سیاست گذاری‌های ما مورد توجه قرار گیرد بنظر می‌رسد یک خانم کم‌حجاب تفاوتی ماهوی با معدود هنجارشکنانی دارد که فضای اجتماعی و اخلاقی جامعه را با قصد و نیت قبلی آلوده می‌کنند و یا در پی ترویج فسادند.

رئیس مجلس اظهار داشت: باید در نظر داشت بسیاری از خانم‌هایی که خود به رعایت حجاب کامل ملتزم نیستند، با هنجارشکنی و با ترویج مفاسد اخلاقی و اباحه‌گری مخالفند. مروری بر وضعیت رعایت حجاب در جامعه نشان می‌دهد، قریب به اتفاق افراد جامعه علی رغم این که با هیچ برخورد سلبی و حتی تذکر روبرو نیستند، از کشف حجاب و رفتارهای هنجارشکنانه استقبال نکرده‌اند و به حفظ کیان خانواده و سلامت اخلاقی جامعه باور قلبی دارند بسیاری از آن‌ها که حجاب را بطور کامل رعایت نمی‌کنند به تعبیر مقام معظم رهبری به خدا و قرآن و دین ایمان دارند، در همین شب‌های قدر با تضرع در محضر خدا حاضر می‌شوند، لذا برای تقویت فرهنگ حجاب و عفاف در میان این افراد، صرفا باید رویکرد ایجابی با تاکید بر خانواده محوری را در پیش گرفت.

برچسب‌ها

تبادل نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

پربیننده‌ترین‌ها

پربیننده‌ترین‌ها از دیگر رسانه‌ها

آخرین اخبار دیگر رسانه‌ها