۱۵ فروردین ۱۴۰۲ - ۱۷:۱۱
گروه لجباز از سازمان برنامه کوچ کنند

منادی سفیدان:گزینه بعدی ان‌شاءالله بتواند رای بیاورد. به آنها گفتم شما که توانستید ۸هزارمیلیارد تومان را تامین کنید و بالاخره حقوق معلمان را دادید؛ چرا قبل از عید ندادید، پس راه داشتید. اینجا یک گروه لجباز وجود دارد که باید از سازمان‌برنامه کوچ کنند.

فردای اقتصاد: با آنکه مثلث مقصران واریز دیرهنگام حقوق اسفند معلمان در مجلس، سازمان برنامه بودجه، وزارت آموزش وپرورش  و سازمان اموراداری استخدامی معرفی شدند؛ اما گویا مجلس به استعفای وزیر پیشین آپ قانع نیست. با اتفاقات امروزمجلس و واکنش‌های شدید به اعزام «رحیم ممبینی» معاون «مسعود میرکاظمی» رئیس سازمان برنامه و بودجه، حالاحتی کار گزینه بعدی وزارت آموزش و پرورش هم سخت‌تر می‌شود. اعتراضات نسبت به نیامدن مسعود میرکاظمی به مجلس در حالی بالاگرفت که مجلس قانونا نمی‌تواند برای میرکاظمی تعیین تکلیف و یا او را احضار و مواخذه کند. رحیم ممبینی به دستور رئیس جمهور به جلسه علنی امروزمجلس آمده بود. او تمام‌قد از میرکاظمی دفاع و حتی شایعه استعفای او را هم تکذیب کرد. ممبینی به راحتی از تریبون اعلام کرد که آقای رئیسی نخواستند آقای میرکاظمی امروز اینجا بیایند. از سوی دیگر برخی از نمایندگان مجلس معتقد بودند که نوری، وزیر پیشین آپ نباید استعفا می و ماجرا با استعفای یکی از معاونانش رفع  می‌شد.  

اگر بخواهند می‌توانند پول بدهند

 دراین میان علیرضا منادی سفیدان رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس ضمن اعتراض به استعفای یوسف‌ نوری وزیرپیشین آموزش و پرورش به «فردای اقتصاد» از بی پاسخ ماندن این سوالش در جلسات شناسایی مقصران ازسازمان برنامه خبرداد و گفت: به آنها گفتم شما که توانستید ۸هزارمیلیارد تومان را تامین کنید و بالاخره حقوق معلمان را دادید؛ ولی چرا قبل از عید ندادید، پس راه داشتید. اینجا یک گروه لجباز وجود دارد که باید از سازمان‌برنامه کوچ کنند.

وی گفت: اینها باید بروند. ما از بی مهری سازمان برنامه نسبت به ارکان سازمان تعلیم و تربیت. هم به معلمان هم به شرکتهای دانش بنیان و هم به قانون جهش تولید دانش بنیان۵ تا ۶ مثال زدیم.

 به گفته منادی سفیدان، آموزش و پرورش هم قصوراتی  داشت که اعلام کردیم ولی کوتاهی آموزش و پرورش در حدی نبود که وزیر بخواهد استعفا دهد بلکه آنها(سازمان برنامه) باید استعفا دهند. مقصراصلی سازمان‌برنامه بوده است. وی در پاسخ به اینکه برخی معتقدند که به دلیل فروخته نشدن اموال‌ مازاد دولت پرداخت حقوق معلمان به تاخیر افتاده است؛ گفت: این‌طورنیست پول داشتند و دادند. اگر بخواهند می‌توانند به موقع پرداخت کنند این دلایل بهانه ای بیش نیست اگر بخواهند می‌توانند پول را بدهند.

گزینه بعدی ان‌شاءالله بتواند رای بیاورد

وی درخصوص گزینه پیشنهادی دولت برای تصدی وزارت آموزش و پرورش هم گفت: کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس حساس است. ما منتظریم تا دولت گزینه خود را معرفی کند امیدواریم آدمی معرفی کند که ان شاء الله بتواند رای بیاورد. ما از آقای رئیسی برای اجرای قانون رتبه بندی بسیار متشکریم ولی امیدواریم برای آموزش و پرورش وزیری توانمند معرفی کند.

تبادل نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات کاربران

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 1
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • امیدرهنما IR ۱۶:۲۹ - ۱۴۰۲/۰۱/۱۵
    مجلس‌‌؟؟؟؟؟؟

پربیننده‌ترین‌ها

پربیننده‌ترین‌ها از دیگر رسانه‌ها

آخرین اخبار دیگر رسانه‌ها

آخرین اخبار