۱۹ فروردین ۱۴۰۲ - ۱۳:۰۴
زیردریایی هسته‌ای آمریکا به خاورمیانه فرستاده می‌شود

نیروی دریایی آمریکا امروز شنبه اعلام کرد که یک فروند زیردریایی هسته‌ای مجهز به موشک هدایت شونده در حمایت از ناوگان پنجم خود مستقر در بحرین، به آب‌های خاورمیانه اعزام کرده است.

ایرنا: رویترز نوشت: تیموتی هاکینز (Timothy Hawkins) فرمانده آمریکایی در بیانیه‌ای گفت که زیردریایی «یو اس اس فلوریدا/ USS Florida » روز پنجشنبه وارد منطقه شد و عبور از کانال سوئز را آغاز کرد.

هاکینز اظهارکرد: این زیردریایی قادر به حمل ۱۵۴ موشک کروز توماهاوک است و برای کمک به ناوگان پنجم آمریکا در بحرین با هدف تامین امنیت و ثبات دریایی منطقه‌ای اعزام شده است.

تارنمای آمریکایی استارزاند استرایپس نیز گزارش داد نیروی دریایی آمریکا روز شنبه تصویری را از یک زیردریایی با موشک هدایت شونده منتشر کرد که در خاورمیانه مشغول انجام عملیات است.

این رسانه مدعی شد آمریکا این اقدام را به منظور نمایش قدرت خود در بحبوحه حملات به پایگاه‌های آمریکا در سوریه انجام داده است.

منطقه مسئولیت ناوگان پنجم آمریکا، خلیج عمان، خلیج‌فارس، دریای سرخ و بخش هایی از اقیانوس هند را شامل می‌شود..

براساس این گزارش، نیروی دریایی آمریکا به طور معمول، مکان زیردریایی‌های خود را در حال عملیات در دریا فاش نمی‌کند. عکس زیردریایی اعزام شده که روز جمعه گرفته شده است، از طریق تارنمای رسانه‌ای وزارت دفاع منتشر شده است.

استارزاند استرایپس به نقل از یک فرد مطلع از این موضوع که نامش فاش نشده نوشت: آمریکا نگران تهدیدهای احتمالی علیه کشتی‌های تجاری خود در آب‌های منطقه‌ای است.

برچسب‌ها

تبادل نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

پربیننده‌ترین‌ها

پربیننده‌ترین‌ها از دیگر رسانه‌ها

آخرین اخبار دیگر رسانه‌ها