۱۹ فروردین ۱۴۰۲ - ۱۸:۳۰
نظارت سبدگردان‌ها توسط سامانه هوشمند از این تاریخ

رئیس اداره بازرسی نهادهای مالی خدمات‌دهنده، سرمایه‌گذاری و هلدینگ سازمان بورس از راه‌اندازی سامانه‌ای برای نظارت هوشمند بر نهادهای مالی دارای مجوز سبدگردانی خبر داد.

علیرضا طالبی نمین، رئیس اداره بازرسی نهادهای مالی خدمات‌دهنده، سرمایه‌گذاری و هلدینگ سازمان بورس در گفت‌وگو با پایگاه خبری بازار سرمایه ایران (سنا) اظهار کرد: در یک سال و نیم اخیر مشغول راه‌اندازی سامانه‌ای برای نظارت بر نهادهای مالی دارای مجوز سبدگردانی بودیم. درحال‌حاضر حدود ۹۱ نهاد مالی دارای مجوز سبدگردانی در بازار سرمایه مشغول به فعالیت هستند که تا پیش از راه‌اندازی این سامانه، نظارت به صورت بازدید حضوری و غیرمکانیزه انجام می‌شد. در یک سال و نیم اخیر اما جلساتی با کارگروه صنعت سبدگردانی، شرکت‌های نرم‌افزاری ارائه دهنده خدمات در بازار سرمایه و شرکت مدیریت فناوری بورس تهران داشتیم که در نهایت منجر به راه‌اندازی سامانه هوشمند نظارتی گردید.

طالبی نمین افزود: نتیجه جلسات ما تصمیم نهایی در راستای راه‌اندازی سامانه مذکور بود و در طول ماه‌های اخیر کارهای اجرایی و عملیاتی این سامانه انجام شد. نهایتا از فردا یعنی بیستم فروردین ماه کلیه نهادهای مالی دارای مجوز سبدگردانی موظف هستند تا اطلاعات مورد درخواست را از طریق شرکت‌های نرم افزاری خود به شرکت مدیریت فناوری بورس تهران ارسال که پس از پالایش اطلاعات در سامانه نظارت بر نهادهای مالی دارای مجوز سبدگردانی در دسترس خواهد بود.

برچسب‌ها

تبادل نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

پربیننده‌ترین‌ها

پربیننده‌ترین‌ها از دیگر رسانه‌ها

آخرین اخبار دیگر رسانه‌ها