۲۱ فروردین ۱۴۰۲ - ۱۰:۱۵
دردسر کارمندان با تغییر نکردن ساعت رسمی کشور / مشکلات چندبرابر شد؟

طبق اعلام هیات دولت ادارات از میانه خرداد ماه تا شهریور از ساعت ۶ الی۱۳ مشغول به فعالیت باشند تا از بحران برق در تابستان عبور کنیم! یعنی انتخاب ساده‌ترین راه ممکن برای حل بحران اما به‌طور موقت‌ترین حالت ممکن!

انتخاب: حسین افضلی، کارشناس حوزه برق، در آغاز درباره تغییر ساعت ادارات در تابستان از ۶ صبح تا ۱ ظهر برای عبور از بحران برق به «انتخاب» گفت: یک راه‌حل ساده همین تغییر زمان است اما امسال چون ساعت را جابه‌جا نکرده‌اند این اتفاق افتاده است و فکر می‌کنند ساعت همان هفت صبح است. اثر مثبت نسبی دارد که ادارت قبل از اوج مصرف تعطیل شوند و کولر هایشان در مدار نیاید اما مشکل اصلی ما عدم مدیریت مصرف است و باید بر روی این مسئله کار شود

وی در ادامه نسبت به عدم توان دولت در تولید برق بیشتر برای نیاز تابستان افزود: قطعا مشکل ناترازی است و نمی‌توانند بیشتر برق تولید کنند که چنین کار هایی را انجام می‌دهند، وگرنه چرا باید سراغ قطع برق صنایع بروند؟ما مجبوریم صنعت را خاموش کنیم تا بخش خانگی و کشاورزی و تجاری بتوانند مصرف کنند.چقدر منابع زیادی از کشور طلب می‌شود تا نیروگاه ساخته شود! افزایش تولید توجیه اقتصادی ندارد و در ایران نیز نیروگاه لازم داریم اما باید مصرف را مدیریت کنیم.

افضلی در پایان درباره راهکارهای عبور از بحران برق در تابستان گفت: رفتن به سوی انرژی نو خوب است اما نسبت به نیروگاه‌های حرارتی هزینه بیشتری می‌برد و عمر مفیدشان هم پانزده سال است.بهترین کار در شرایط فعلی مدیریت مصرف است.دولت برای مدیریت مصرف باید وسایل سرمایشی کم مصرف را با قیمت مناسب در اختیار مردم قرار دهد تا مردم به سمت وسایل پرمصرف نروند اما فعلا دولت توان این کار را ندارد؛کم آبی هم باعث می‌شود مردم به سمت کولر گازی بروند که به برق کشور فشار می‌آورد و پنج برابر مصرف دارد.یکی دیگر از کارهایی که دولت می‌تواند در تابستان انجام دهد مدیریت مصرف نهادهای خود است.البته بهینه‌سازی برق یک عزم همگانی می‌طلبد.

تبادل نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

پربیننده‌ترین‌ها

پربیننده‌ترین‌ها از دیگر رسانه‌ها

آخرین اخبار دیگر رسانه‌ها