۲۱ فروردین ۱۴۰۲ - ۱۶:۴۰
هشدار قرمز وقوع سیل در ۷ استان + جزئیات

سازمان هواشناسی کشور نسبت به احتمال وقوع سیل در ۷ استان هشدار داد.

ایسنا: سازمان هواشناسی کشور با صدور هشدار قرمزرنگ از فعالیت بسیار شدید سامانه بارشی، رگبار شدید باران، رعدوبرق، تگرگ، صاعقه، ذوب برف و وزش باد شدید خبر داد.

ابن وضعیت جوی روز چهارشنبه (۲۳ فروردین) در ایلام، کرمانشاه، شمال خوزستان، جنوب و غرب لرستان، شمال غرب چهارمحال و بختیاری، جنوب غرب آذربایجان غربی، غرب کردستان و در روز پنج‌شنبه (۲۴ فروردین) در شمال و شرق خوزستان، جنوب لرستان، شمال و غرب چهارمحال و بختیاری رخ می‌دهد.

براثر این مخاطرات احتمال بالا آمدن ناگهانی سطح آب رودخانه‌ها، سیلابی شدن مسیل‌ها و رودخانه‌های فصلی، آبگرفتگی معابر به‌صورت گسترده، انسداد راه‌های روستایی و اختلال در جاده‌ها، اختلال جدی در سفرهای بین شهری و داخل شهر، تعطیلی فعالیت‌های عمرانی، خسارت به برخی زیرساخت‌ها مانند خطوط انتقال برق و غیره وجود دارد.

سازمان هواشناسی کشور برای کاهش تلفات ناشی از این وضعیت جوی خودداری از توقف و تردد در بستر و حاشیه رودخانه‌ها و مسیل‌ها، بازگشایی کانال‌ها و آبروها درون و برون شهری، آمادگی دستگاه‌های اجرایی و امدادرسان، اجتناب از سفرهای برون شهری، اجتناب از فعالیت‌های کوه‌نوردی و جابه‌جایی عشایرکوچ‌رو را توصیه می‌کند.

به‌ گزارش ایسنا هشدار قرمزرنگ بالاترین سطح هشدار است که در آن پیش‌بینی می‌شود که یک پدیده جوی خسارت‌های وسیعی به دنبال داشته باشد. از این‌رو سازمان هواشناسی با صدور هشدار قرمز به دستگاه‌های مختلف اعلام می‌کند که وارد عمل شوند و اقداماتی را برای کاهش خسارات وقوع پدیده‌های جوی انجام دهند.

برچسب‌ها

تبادل نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

پربیننده‌ترین‌ها

پربیننده‌ترین‌ها از دیگر رسانه‌ها

آخرین اخبار دیگر رسانه‌ها