۲۲ فروردین ۱۴۰۲ - ۰۸:۲۰
خودروهای مونتاژی برای اولین بار قیمت گذاری شد + جزییات

سخنگوی شورای رقابت با بیان اینکه برای نخستین بار خودروهای مونتاژی قیمت‌گذاری می‌شود، گفت: روز سه‌شنبه ۲۲ فروردین جلسه کارگروه تخصصی شورای رقابت در مورد نهایی کردن قیمت خودروهای مونتاژی برگزار و قیمت‌هایی نهایی‌، مصوب می‌شود.

اسماعیل شجاعی درباره با قیمت‌گذاری خودروهای مونتاژی پس از خودروهای تولید داخل اظهارکرد: در ۳ ماه گذشته یک سری کارهای کارشناسی در مورد قیمت‌گذاری خودروهای مونتاژی یا همان (CKD) انجام شده است و شورای رقابت نیز در این مدت کارگروه تخصصی را با همکاری سازمان حمایت، انجمن خودروسازان، دانشکده خودروسازی، انجمن‌های تخصصی و غیره برگزار کرده تا با اصلاح قیمت‌های خودرو، دو اتفاق بزرگ در صنعت خودرو ایجاد شود، اول اینکه افزایش عرضه خودرو در کشور تضمین شود و پیرو آن تولید افزایش یابد و دوم شرایط به سمتی حرکت کند تا فاصله قیمت خودرو در کارخانه و بازار به یکدیگر نزدیک شود و این شکاف قیمتی حذف شود.

‌سخنگوی شورای رقابت بیان کرد: بنابراین روز سه‌شنبه ۲۲ فروردین جلسه کارگروه تخصصی و شورای رقابت در مورد نهایی کردن قیمت خودروهای مونتاژی برگزار می‌شود و قیمت‌هایی نهایی‌ مصوب می‌شود.

وی اظهارکرد: قیمت خودروهای مونتاژی با توجه به شاخص رقابت‌پذیری مشخص شده و با توجه به مقایسه قیمت هر یک از خودروهای داخلی با سه خودروی مشابه خارجی به نظر می‌رسد که در این نوع از خودروها کاهش قیمت نیز داشته باشیم.

شجاعی اظهارکرد: شورای رقابت بر رقابتی شدن بازار خودرو تاکید دارد بنابراین هم باید تولیداتمان افزایش یابد و هم سیاستگذاری در واردات به صورتی باشد که امکان واردات به شکل مناسبی فراهم شود، زیرا تا زمانی که واردات خودرو محدود باشد این بازار انحصاری خواهد بود.

* اعلام قیمت خودروهای مونتاژی بر عهده ‌شورای رقابت نیست

سخنگوی شورای رقابت تأکید کرد: اعلام قیمت خودروها بر عهده ‌شورای رقابت نیست، بنابراین پس از مصوب شدن قیمت خودروهای مونتاژی قیمت‌ خودروها به وزارت صمت اعلام و وزارت صمت باید قیمت نهایی این خودروها را اعلام کند.

* همه‌ بازار خودرو کشور انحصاری تشخیص داده شد

وی تصریح کرد: با توجه به مصوبه ۵۴۳ شورای رقابت، بازار خودرو انحصاری تشخیص داده شد، بنابراین قیمت‌گذاری برای همه خودروهای مونتاژی و غیرمونتاژی انجام می‌شود ضمن اینکه قیمت‌گذاری خودروهای مونتاژی برای نخستین بار انجام می‌شود.

پایان پیام/

برچسب‌ها

تبادل نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

پربیننده‌ترین‌ها

پربیننده‌ترین‌ها از دیگر رسانه‌ها

آخرین اخبار دیگر رسانه‌ها