۲۵ فروردین ۱۴۰۲ - ۱۵:۱۸
این سیگار خاص سمی است، نکشید

سیگارهای الکترونیکی با طعم نعناع برای ریه‌ها بسیار سمی هستند

یک مطالعه جدید نشان می‌دهد که افزودن طعم دهنده نعناع به سیگارهای الکترونیکی ممکن است بیشتر از سیگارهای الکترونیکی معمولی به ریه‌ها آسیب برساند.

مهر به نقل از مدیسن نت: طعم دهنده معمولی نعناع در مقایسه با سیگارهای الکترونیکی که حاوی نعناع نیستند، در تولید میکروذرات سمی بیشتری نقش دارند. به گفته محققان، این میکروذرات هستند که به عملکرد ریه آسیب می‌رسانند.

«کامبیز بنام»، محقق ارشد و دانشیار بخش ریوی، آلرژی و پزشکی مراقبت‌های ویژه در دانشکده پزشکی دانشگاه پیتزبورگ پنسیلوانیا، گفت: «با استفاده از سیگارهای الکترونیکی ذرات بیشتری را به داخل ریه‌های خود وارد می‌کنید. تصور نکنید از آنجایی که منتول ماده‌ای است که به طور طبیعی در گیاهان نعناع یافت می‌شود و به برخی غذاها و نوشیدنی‌ها اضافه می‌شود، استنشاق آن خوب است.»

وی در ادامه افزود: «منتول منجر به تولید تعداد قابل توجهی ذرات بیشتری می‌شود که با استنشاق آنها وارد ریه‌ها می‌شود. آئروسل‌های سیگار الکترونیکی حاوی بسیاری از مواد مضر مانند نیکوتین و فرمالدئید هستند.»

بنام گفت: «تعدادی از مطالعات نشان داده‌اند که بخار سیگار الکترونیکی می‌تواند باعث التهاب ریه، استرس اکسایشی، آسیب DNA و واکنش بیش از حد به مجاری هوایی شود که می‌تواند باعث آسم شود. استنشاق این مواد می‌تواند باعث آسیب ریه شود که عملکرد ریه را مختل می‌کند.»

تجزیه و تحلیل سوابق بیماران استعمال‌کننده سیگاری‌های الکترونیکی نشان داد افرادی که سیگارهای با طعم نعناع مصرف می‌کنند نفس‌های کم‌عمق‌تری می‌کشند و عملکرد ریه ضعیف‌تری دارند

برچسب‌ها

تبادل نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

پربیننده‌ترین‌ها

پربیننده‌ترین‌ها از دیگر رسانه‌ها

آخرین اخبار دیگر رسانه‌ها