۲۵ فروردین ۱۴۰۲ - ۱۶:۳۴
حباب سکه تخلیه می‌شود؟/ آخرین تغییرات قیمتی در بازار سکه و طلا

هر قطعه سکه امامی در معاملات هفته گذشته بی توجه به رشد قیمت جهانی طلا، افت قیمت ۰.۶ درصدی را تجربه کرد اما ربع سکه باز هم گران‌تر شد.

فردای اقتصاد: سکه در هفته‌ای گذشت تنها بازاری بود که در مسیر افت قیمت گام برداشت. بهای هر قطعه سکه امامی در هفته منتهی به ۲۴ فروردین‌ماه با کاهش ۰.۶ درصدی همراه شد و در روز پایانی هفته ۳۱ میلیون و ۶۰۱ هزار تومان قیمت خورد. این کاهش قیمت در حالی رقم خورد که در بازارهای جهانی شاهد رشد یک درصدی قیمت هر اونس طلای جهانی و پایداری این فلز ارزشمند در نزدیکی بالاترین سطح یکساله بودیم.

با این حال همانند گذشته دلار بیش از آنکه به تحولات جهانی نگاه کند، چشم به نوسان نرخ دلار دوخته و البته حباب بزرگ شده این مسکوک طی ماه‌های گذشته نیز در این نوع نگاه بی‌تاثیر نبوده است. آنگونه که آمارها نشان می‌دهد در حال حاضر هر قطعه سکه امامی به رغم کاهش قیمتی که داشته، هنوز بیش از ۷ میلیون تومان بالاتر از ارزش ذاتی خود در حال معامله است. یعنی بیش از ۲۲ درصد از بهای سکه امامی حباب قیمتی است. این میزان حباب در قطعات کوچکتر سکه بیشتر نیز است. بررسی‌ها حکایت حباب قیمت ۵.۵ میلیون تومانی ربع سکه‌ای دارد که در هفته گذشته نیز به رشد قیمت داده داد و با افزایش ۱.۲ درصدی، ۱۱ میلیون و ۷۴۰ هزار تومان قیمت خورد. به عبارتی در حال حاضر ربع سکه با دلار بیش از ۱۰۰ هزار تومانی در حال معامله است که نشان از حباب بیش از ۵۰ درصدی بهای آن دارد.

هر گرم طلای ۱۸ عیار نیز در هفته منتهی به ۲۴ فروردین ماه با رشد ۰.۳۶ درصدی به ۲ میلیون و ۵۵۸ هزار تومان رسید.

برچسب‌ها

تبادل نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

پربیننده‌ترین‌ها

پربیننده‌ترین‌ها از دیگر رسانه‌ها

آخرین اخبار دیگر رسانه‌ها

آخرین اخبار