۲۶ فروردین ۱۴۰۲ - ۱۷:۴۶
مهلت ثبت اعتراض برای انتخابات اتاق ایران

دبیر انجمن نظارت بر دهمین دوره انتخابات اتاق‌ ایران آخرین وضعیت از بررسی اعتراضات و صدور اعتبار نهایی منتخبان را اعلام کرد.

فردای اقتصاد: دبیر انجمن نظارت بر دهمین دوره انتخابات اتاق‌ ایران با اشاره به تأیید انتخابات در ۲۱ اتاق شهرستان، گفت: معترضان به نتایج اولیه بررسی اعتراضات در ۱۳ اتاق دیگر، تا ۲۸ فروردین فرصت دارند اعتراض جدید خود را ثبت کنند. جهانبخش سنجابی در گفت‌وگو با اتاق ایران آنلاین می‌گوید: از آنجا که حکم شعبه ۱۵ مجتمع قضایی شهید بهشتی، درباره انتخابات اتاق‌های کشور بدوی است تاثیری در ادامه روند انتخابات این اتاق‌ها ندارد.

وی با رد شایعه ابطال انتخابات در تعدادی از اتاق‌ها، اظهار کرد: انجمن نظارت بر انتخابات تا ۲۲ فروردین فرصت داشت که به مجموعه اعتراضات واصله رسیدگی کند. این رسیدگی انجام شد و پیامک‌های نتیجه رسیدگی هم به معترضان و هم به ذی‌نفعان احتمالی ابلاغ شد.

سنجابی با بیان اینکه در ۲۱ اتاق هیچ شکایتی نبوده و اعتراضی ثبت نشده است به اسامی این اتاق‌ها اشاره کرده و گفت: انتخابات اتاق‌های بیرجند، قم، یاسوج، کاشان، بندرعباس، اردبیل، یزد، زاهدان، رشت، کرمانشاه، خرمشهر، ارومیه، شیراز، سمنان، شهرکرد، زنجان، ساری، اراک، همدان، کرج و گرگان تأیید شده و اعتبارنامه‌های آن‌ها در پایان وقت رسیدگی صادر و برای منتخبان ارسال شد.

وی افزود: در ۱۳ اتاق شامل اتاق‌های آبادان، اصفهان، اهواز، ایلام، بجنورد بوشهر تبریز تهران خرم‌آباد سنندج قزوین مشهد و کرمان هم یا اعتراض به اهلیت افراد و یا اعتراض به روند برگزاری انتخابات ثبت شد. به این اعتراضات رسیدگی شده و ۸۶ پیامک به معترضان و تعدادی به ذینفعان این اعتراضات ارسال شد.

سنجابی ادامه داد: گزارشی از نتایج بررسی اعتراضات به شورای عالی ارسال شد که دبیرخانه شورای عالی نیز تا ۲۸ فروردین فرصت دارد نسبت به بازبینی این اعتراضات و اخذ اعتراضات جدید اقدام کند. بنابراین معترضان و ذینفعان احتمالی که پیامک دریافت کرده‌اند تا ساعت ۱۶ روز ۲۸ فروردین وقت دارند اعتراض خود را در سامانه ثبت کنند. دبیرخانه شورای عالی نظارت هم سه روز یعنی تا ساعت ۱۶ روز دوم اردیبهشت وقت دارد نسبت به رسیدگی اولیه و آماده‌سازی پرونده‌های اعتراضات جهت طرح در شورای عالی اقدام کند و شورای عالی هم پنج روز کاری فرصت دارد جلسات لازم را پیرامون اعتراضات را برگزار و تأیید و صحت انتخابات در این ۱۳ استان را اعلام کند.

وی در پایان گفت: ما خوشبین هستیم که تا قبل از ۱۱ اردیبهشت تأیید اعتبار نهایی منتخبان و صدور اعتبارنامه ۱۳ اتاق باقی‌مانده انجام شود.

برچسب‌ها

تبادل نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

پربیننده‌ترین‌ها

پربیننده‌ترین‌ها از دیگر رسانه‌ها

آخرین اخبار دیگر رسانه‌ها

آخرین اخبار