۲۶ فروردین ۱۴۰۲ - ۱۷:۳۹

در این گزارش قیمت پیشنهادی خانه‌های کلنگی در مناطق ۱۰ و ۱۲ را مشاهده می‌کنید.

ایسنا: قیمت خانه کلنگی در تهران بر اساس محله، موقعیت، بر زمین و عرض معبر، متفاوت است. کسانی که در بافت فرسوده کلانشهرها قصد نوسازی واحدهای فرسوده را دارند می‌توانند از تسهیلات ۴۵۰ میلیون تومانی استفاده کنند که ۱۵۰ میلیون تومان آن با نرخ سود صفر درصد است. در محله‌های واقع در محدوده حرم‌های مطهر چهار کلانشهر نیز تا ۶۰۰ میلیون تومان تسهیلات پرداخت می‌شود.

قیمت خانه کلنگی در مناطق مختلف تهران + جدول

مناطق ۱۰ و ۱۲ شهر تهران رتبه‌های اول را از نظر بافت فرسوده در اختیار دارند؛ به طوری که به ترتیب ۵۲ و ۳۷ درصد این مناطق را بافت فرسوده تشکیل می‌دهد. طبق آماری که اواخر سال گذشته اعلام شد ۹۵ درصد از بافت فرسوده شهر تهران در مناطق ۷ تا ۲۰ قرار  دارد.

بافت فرسوده ترکیبی از سه شاخص ناپایداری سازه‌ای، نفوذناپذیری (عرض کمتر از ۶ متر) و ریزدانگی (مساحت کمتر از ۲۰۰ متر) است که در صورت وقوع حوادث از قبیل زلزله، سیل و  آتش‌سوزی با مشکلات متعددی مواجه می‌شوند.

دولت با کمک مدیریت شهری، تسهیلات و امتیازاتی را به منظور نوسازی واحدهای فرسوده در اختیار مالکان و سازندگانی که قصد تجمیع و نوسازی این خانه‌ها را دارند قرار می‌دهد. پرداخت تسهیلات تا سقف ۶۰۰ میلیون تومان، امکان ساخت تا دو طبقه بیشتر نسبت به تراکم مجاز، ارایه حداقل ۵۰ درصد تخفیف در صدور پروانه و امکان تهاتر زمین با اراضی دولتی از جمله این مشوق‌ها است.

مدیر کل راه و شهرسازی استان تهران از افزایش ۶۰ درصدی صدور پروانه ساخت و ساز در محلات بافت‌های فرسوده شهر تهران خبر داده است.

خلیل محبت‌خواه گفت: تسهیلات بافت فرسوده در استان تهران از محل اعتبارات سال ۱۴۰۰ توسط بانکهای عامل ۲۱۵۶ واحد معادل (۶۸۶۱ میلیارد ریال) بوده که امیدواریم در سال ۱۴۰۲ این میزان با توجه به شرایط جدید مشوق ها بهتر شود.

وی از انبوه سازان خواست با توجه به مشوق های خوب اعطایی جدید و همچنین کارسازی شهرداریهای مناطق تهران و توجه خوبی که برای تغییر چهره شهر بافتهای فرسوده به سوی معماری ایرانی - اسلامی وجود دارد و همچنین وجود زیر ساختها در بافتهای فرسوده برنامه ریزی منسجمی در جهت ساخت و ساز در بافت‌های ناکارآمد شهری داشته باشند. 

دولت سیزدهم مشوق‌هایی را برای تحقق هدف نوسازی و بهسازی سالیانه ۱۵۰ هزار واحد مسکونی در مناطق هدف بازآفرینی شهری در دستور کار قرار داده است.

به دنبال تصویب قانون جهش تولید و تامین مسکن، وزارت راه و شهرسازی پرداخت تسهیلات نوسازی و بهسازی تا سقف ۴۵۰ میلیون تومان در کلانشهرها و مراکز استانها و تا سقف ۶۰۰ میلیون تومان در شهرهای دارای حرم مطهر را در دستور کار قرار داد. سقف وام در چهار شهر مشهد، قم، شیراز و تهران و در محدوده حرم امام رضا (ع)، حرم حضرت معصومه (ع)، حرم شاهچراغ (ع) و حرم حضرت عبدالعظیم (ع) تا سقف ۶۰۰ میلیون تومان رسیده که ۱۵۰ میلیون تومان از وام کلیه متقاضیان بدون سود بانکی پرداخت می‌شود.

مبلغ ۱۵۰ میلیون تومان از تسهیلات ۴۵۰ و ۶۰۰ میلیون تومانی بافت فرسوده با نرخ سود صفر درصد پرداخت می‌شود. افراد ساکن در محدوده‌های بافت‌های فرسوده و ناکارآمد شهری می‌توانند از تمامی تسهیلات، حمایت‌ها و تخفیف‌های نهضت ملی بدون رعایت شرایط چهارگانه نهضت ملی استفاده کنند.

برچسب‌ها

تبادل نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

پربیننده‌ترین‌ها

پربیننده‌ترین‌ها از دیگر رسانه‌ها

آخرین اخبار دیگر رسانه‌ها