۲۷ فروردین ۱۴۰۲ - ۱۶:۳۸
گذر کامودیتی‌ها از شرایط بحرانی

در برنامه زنگ پایان همراه با حسین شیبانی، کارشناس بازارهای مالی بین‌الملل به بررسی بازارهای جهانی  در هفته گذشته پرداختیم.

فردای اقتصاد: در برنامه زنگ پایان همراه با حسین شیبانی، کارشناس بازارهای مالی بین‌الملل به بررسی بازارهای جهانی  در هفته گذشته پرداختیم. وی در رابطه روند بازارهای جهانی در هفته گذشته عنوان کرد انتشار داده‌های تورمی آمریکا، موفقیت سیاست‌های انقباضی فدرال رزرو در کنترل تورم را نشان داد و با توجه به خوش‌بینی به وجود آمده نسبت به کاهش شدت سیاست‌های انقباضی و حتی توقف آن، روند اصلاحی کامودیتی‌ها و بازارهای سهام متوقف شد. به نظر می‌رسد بازارهای جهانی در حال ارزیابی شدت اقدامات بعدی فدرال رزرو در کنترل تورم هستند.

شیبانی ادامه داد: شاخص دلار تحت تاثیر داده‌های تورم آمریکا به کف ۲۰۲۳ خود رسید اما به نظر می‌رسد این سطح حمایت قوی برای شاخص دلار است و دلار آمریکا تحت تاثیر سیاست‌های فدرال رزرو در سطوح فعلی خود را حفظ خواهد کرد. پس به نظر می‌رسد عدد ۱۰۱ واحد مرز روانی محکمی برای شاخص دلار است و از سوی دیگر ریزش قابل توجهی در انتظار بازارهای جهانی نیست و آرامش و ثبات در این بازارها دیده می‌شود.

این کارشناس در ادامه به دلایل نزولی شدن تورم در آمریکا اشاره کرد و گفت: با بررسی جزییات تورم در آمریکا می‌توان دلیل این کاهش را در چند عامل جست‌وجو کرد در ابتدا شاهد حباب منفی در خودروهای دست دوم به دلیل عدم ارائه مناسب خودرو از سوی شرکت‌های خودروسازی تحت تاثیر مشکلات زنجیره تولید بودیم. از سمت دیگر قیمت انرژی در دنیا کاهشی شده و اثر این موضوع به خوبی در آمار تورم این ماه آمریکا دیده می‌شود البته در این مورد باید توجه داشت که هنوز آثار نفت بیش از ۸۰ دلاری در قیمت انرژی منعکس نشده است و این موضوع می‌تواند مجددا روند تورم را دست‌خوش تغییراتی کند.

برچسب‌ها

تبادل نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

پربیننده‌ترین‌ها

پربیننده‌ترین‌ها از دیگر رسانه‌ها

آخرین اخبار دیگر رسانه‌ها

آخرین اخبار