۲۷ فروردین ۱۴۰۲ - ۱۶:۱۹
احقاق حقوق سهامداران خرد شرکت سرمایه‌گذاری غدیر

به گفته رئیس اداره نظارت بر ناشران گروه مالی و خدماتی سازمان بورس، در راستای احقاق حقوق سهامداران خرد شرکت سرمایه‌گذاری غدیر و با تصویب شورای عالی بورس، معادل ۹.۱ درصد از سهام شرکت گسترش نفت و گاز پارسیان (پارسان) از صندوق بازنشستگی نیروهای مسلح به شرکت سرمایه‌گذاری غدیر واگذار شد.

سنا: سعید واشقانی فراهانی، رئیس اداره نظارت بر ناشران گروه مالی و خدماتی سازمان بورس گفت: با پیگیری سازمان بورس و در راستای احقاق حقوق سهامداران خرد شرکت سرمایه‌گذاری غدیر و با تصویب شورای عالی بورس، معادل ۹.۱ درصد از سهام شرکت گسترش نفت و گاز پارسیان (پارسان) از صندوق بازنشستگی نیروهای مسلح به شرکت سرمایه‌گذاری غدیر واگذار شد.

سعید واشقانی فراهانی رئیس اداره نظارت بر ناشران گروه مالی و خدماتی سازمان بورس و اوراق بهادار در رابطه با موضوع مذکور، اظهار کرد: طی سال‌های ۱۳۹۹ و ۱۴۰۰ بخشی از سهام شرکت صنعتی اسفراین و شرکت صنعتی و معدنی اپال پارسیان سنگان از سهامدار عمده گروه به شرکت سرمایه‌گذاری آپادانا ایساتیس (شرکت فرعی شرکت سرمایه‌گذاری غدیر) واگذار شده بود که به دلیل عدم رعایت مقررات سازمان بورس و اوراق بهادار درخصوص الزامات دستورالعمل حاکمیت شرکتی و معاملات با اشخاص وابسته (از جمله اخذ گزارش کارشناس رسمی درخصوص ارزش‌گذاری سهام فوق‌الذکر و رعایت منافع سهامداران به صورت یکسان در این معامله)، موضوع به مراجع رسیدگی به تخلفات سازمان ارجاع و مورد رسیدگی انضباطی قرار گرفت.

واشقانی فراهانی تشریح کرد: با رسیدگی به تخلفات، نهایتاً حسب درخواست صندوق بازنشستگی نیروهای مسلح قرارداد انتقال سهام شرکت‌های صنعتی اسفراین و صنعتی و معدنی اپال پارسیان سنگان به شرکت سرمایه‌گذاری آپادانا ایساتیس اقاله شد و به ازای آن تعداد ۷۸۱ر۱۰۴ر۶۹۶ر۳ سهم شرکت گسترش نفت و گاز پارسیان در قبال مبلغ ۶۴۰ر۹۷ میلیارد ریال به شرکت سرمایه‌گذاری آپادانا ایساتیس واگذار شد.

رئیس اداره نظارت بر ناشران گروه مالی و خدماتی سازمان بورس و اوراق بهادار ادامه داد: در معامله جدید، دارایی ارزشمندی از سهامدار عمده به شرکت سرمایه‌گذاری غدیر منتقل شد؛ این دارایی ۹.۱ درصد سهام شرکت گسترش نفت و گاز پارسیان (پارسان) را تشکیل می‌دهد و دارایی بسیار ارزشمندی محسوب می‌شود.

رئیس اداره نظارت بر ناشران گروه مالی و خدماتی سازمان بورس و اوراق بهادار ادامه داد: ارزش این دارایی در حال حاضر حدوداً دو برابر ارزش تحصیل آن توسط شرکت سرمایه‌گذاری آپادانا ایساتیس (شرکت فرعی شرکت سرمایه‌گذاری غدیر) بوده و این اقدامی بی‌نظیر بوده که در جهت احقاق حق سهامداران خرد انجام شده است.

سازمان بورس و اوراق بهادار در نظارت بر اجرای دقیق مقررات از جمله الزامات دستورالعمل حاکمیت شرکتی عزم جدی داشته و در صورت تخطی از الزامات مقرراتی، برخورد مناسب را خواهد داشت.

لازم به ذکر بوده؛ با توجه تصویب و ابلاغ دستورالعمل جدید حاکمیت شرکتی توسط هیئت مدیره سازمان بورس و اوراق بهادار، اقدامات مناسب از طریق ناشران اوراق بهادار در راستای رعایت الزامات دستورالعمل مذکور اجرایی خواهد شد.

تبادل نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

پربیننده‌ترین‌ها

پربیننده‌ترین‌ها از دیگر رسانه‌ها

آخرین اخبار دیگر رسانه‌ها

آخرین اخبار