۲۸ فروردین ۱۴۰۲ - ۱۱:۲۰
این ساندرو نصف قیمت فروخته می‌شود + جزئیات

مدیرعامل سایپا با بیان اینکه قیمت‌ ساندروی ایرانی هنوز مشخص نیست، اما مطمئن هستم وقتی خودرو عرضه شود، قیمت آن ۵۰ درصد قیمت ساندرویی است که الآن در بازار فروخته می‌شود،گفت: این خودرو حداکثر تا دی ماه عرضه خواهد شد.

تسنیم: علی تیموری در حاشیه مراسم رونمایی از خط تولید و موتور ME۱۶ و محصولات مرتبط، یعنی شاهین پلاس و P۹۰، در جمع خبرنگاران اظهار کرد: گلوگاه اصلی گروه سایپا موتور بود که با افتتاح خط موتور ۱۶ سوپاپه مگاموتور، روزی ۶۰۰ موتور به خط گروه سایپا اضافه می‌شود. سه محصول P۹۰ که معروف به سندروی ایرانی است، شاهین و شاهین پلاس با این موتور به بازار عرضه خواهد شد.

 وی افزود: بعد از شش سال به دنبال داخلی سازی P۹۰ بودیم، اولین خودرو با گیربکس دستی امروز رونمایی شد. تولید این خودرو با گیربکس اتومات هم در حال انجام است.

تیموری در پاسخ به اینکه آیا این خودرو کیفیت ساندروی اروپایی را خواهد داشت یا خیر؟ گفت: به نظر من کیفیت بالاتر از خودروی مشابه اروپایی است. چرا که از لحاظ قطعات، زنجیره قطعه سازی ایران که در زمان حضور فرانسوی‌ها فعال بودند، با همان قالب‌ها و مواد قطعات را تامین‌ می‌کنند. از نظر موتور هم، موتور خودروی قبلی k۴ بود که یورو ۴ بود و قدرت گشتاور آن نیز از موتور فعلی کمتر بود.

همچنین به گفته وی این خط مدرن ترین خط موتورسازی ایران است و رباتیک بودن خط بالای ۶۰ درصد است که باعث می‌شود خطای قطعات ایستگاه به ایستگاه توسط ربات کنترل شود. تنها نکته در این خط در قطعات پکینگ است که اصطلاحا قطعات استاندارد نام دارد و وارد می‌شود. البته این قطعات کمتر از هشت درصد موتور است.

مدیر عامل سایپا با بیان اینکه قیمت‌ ساندروی ایرانی هنوز مشخص نیست، چرا که هنوز مراحل تایید استاندارد کامل نشده، گفت: مطمئن هستم وقتی خودرو عرضه شود، قیمت آن ۵۰ درصد قیمت ساندرویی است که الآن در بازار فروخته می‌شود، اما کیفیت محصول جدید بالاتر است‌. این خودرو حداکثر تا دی ماه  عرضه خواهد شد.

برچسب‌ها

تبادل نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

پربیننده‌ترین‌ها

پربیننده‌ترین‌ها از دیگر رسانه‌ها

آخرین اخبار دیگر رسانه‌ها