۲۹ فروردین ۱۴۰۲ - ۱۱:۱۷
طرح جدید مجلس چه بلایی بر سر کارگران می‌آورد؟

حسین حبیبی از اعلام وصولِ طرحِ «فهرست قوانین و احکام نامعتبر در حوزه کار» ابزار نگرانی کرد.

ایلنا: اعلام وصول شدن یک طرح در مجلس، موجب نگرانی کارگران شده است؛ حسین حبیبی (عضو هیات مدیره کانون عالی شوراهای اسلامی کار کشور) در ارتباط با طرحِ «فهرست قوانین و احکام نامعتبر در حوزه کار» می‌گوید:  این طرح به امضای ۲۵ نفر نماینده در مجلس شورای اسلامی رسیده که بعد از تصویب دستمزد غیر قانونی، در تاریخ  ۱۶/ ۱/ ۱۴۰۲ در مجلس اعلام وصول شده است.

به گفته وی، این طرح اگر بدون نظارت و با هدف پیشبرد منافع کارفرمایان تعقیب و تصویب شود، می‌تواند برای کارگران خطرناک باشد.

حبیبی اضافه می‌کند: این طرح ‌در نظر دارد در بازه‌ی زمانیِ ۱۱۵ سال اخیر، قوانین مربوط به حوزه کار را بررسی کند تا به قول خودشان قوانینی را که در این سالها تصویب شده و نامعتبر یا نامفید است، تحت عنوان احکام نسخ شده از دور خارج کنند. حال سوال این است که این اعتبارسنجی با چه متر و معیاری صورت می‌پذیرد.

این فعال کارگری با بیان اینکه «نگران حوزه‌ی گسترش طرح و شمول آن هستیم» می‌گوید: یک نگرانی برجسته وجود دارد؛ آیا می‌خواهند به این عنوان، بخش‌هایی از قوانین حمایتی کار یا تامین اجتماعی را به اصطلاح «اصلاح» ولی در عمل از میان بردارند و کارگران را از چتر حمایت قانون کار خارج سازند؟

او در پایان تاکید می‌کند: کارگران باید نسبت به این نوع طرح‌های مثلاً اصلاحی هشیار باشند و اجازه‌ی دست‌اندازی به حقوق قانونی و تاریخی خود را ندهند.

برچسب‌ها

تبادل نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

پربیننده‌ترین‌ها

پربیننده‌ترین‌ها از دیگر رسانه‌ها

آخرین اخبار دیگر رسانه‌ها