۲۹ فروردین ۱۴۰۲ - ۱۶:۴۳
رتبه پایین ایران در سرعت اینترنت

در حالی که سرعت و کیفیت اینترنت یکی از دلایل اصلی شکایت کاربران ایرانی است آمارهای جهانی هم نشان دهنده جایگاه پایین اینترنت ایران از این نظر است

فردای اقتصاد - در حالی که سرعت و کیفیت اینترنت یکی از دلایل اصلی شکایت کاربران ایرانی است آمارهای جهانی هم نشان دهنده جایگاه پایین اینترنت ایران از این نظر است

طبق جدیدترین آمار منتشره در وب سایت اسپیدتست، میانه سرعت دانلود اینترنت ثابت در ایران در ماه مارس سال ۲۰۲۳، ۱۱.۵۷ مگابیت بر ثانیه، میانه سرعت آپلود اینترنت ثابت ۱.۹۷ مگابیت بر ثانیه و تأخیر ۳۰ میلی ثانیه است که رتبه ایران را به ۱۴۶ از میان ۱۸۰ کشور رسانده است.

 سرعت اینترنت یکی از فاکتورهای کیفی خدمات اینترنتی محسوب می‌شود و از مهم‌ترین دغدغه‌های کاربران اینترنتی به شمار می‌رود. وب‌سایت Speedtest یکی از سایتهایی است که شاخص‌های جهانی اینترنت را در کشورها بررسی می‌کند.

طبق آخرین آمار منتشر شده در وب سایت اسپیدتست، تا ماه مارس۲۰۲۳، میانه جهانی سرعت دانلود اینترنت موبایل ۴۱.۵۴ مگابیت برثانیه، میانه جهانی سرعت آپلود اینترنت موبایل  ۱۰.۴۲ مگابیت بر ثانیه و تأخیر  ۲۸میلی ثانیه است. در حوزه اینترنت ثابت نیز میانه جهانی سرعت دانلود ۷۹.۰۰ مگابیت بر ثانیه، میانه جهانی سرعت آپلود ۳۴.۹۲ مگابیت برثانیه و تأخیر ۹ میلی ثانیه است.

این درحالی است که در  ماه فوریه ۲۰۲۳، میانه جهانی سرعت دانلود اینترنت موبایل  ۳۹.۷۷ مگابیت برثانیه، میانه جهانی سرعت آپلود اینترنت موبایل ۱۰.۱۸   مگابیت بر ثانیه و تأخیر  ۲۸میلی ثانیه بود. در حوزه اینترنت ثابت هم میانه جهانی سرعت دانلود ۷۸.۶۲مگابیت بر ثانیه، میانه جهانی سرعت آپلود ۳۴.۳۹ مگابیت برثانیه و تأخیر ۹ میلی ثانیه بود.

رتبه یک تا پنج اینترنت موبایل در جهان در ماه مارس ۲۰۲۳ به ترتیب به امارات متحده عربی (۱۷۸.۲۵)، قطر (۱۷۴.۵۶)، نروژ (۱۴۳.۵۵)، کویت (۱۳۵.۶۳) و دانمارک (۱۲۹.۹۵) تعلق دارد. همچنین رتبه یک تا پنج اینترنت پهن‌باند ثابت در جهان به ترتیب سنگاپور (۲۳۵.۴۰) امارات متحده عربی (۲۲۱.۸۷)، شیلی (۲۲۰.۳۹)، چین (۲۱۶.۸۳)، دانمارک (۲۰۳.۷۸) تعلق دارد.

بر اساس اطلاعات این وب سایت، در زمان بررسی شده میانه سرعت دانلود اینترنت موبایل در ایران ۳۶.۳۳ مگابیت بر ثانیه، میانه سرعت آپلود اینترنت موبایل ۱۰.۹۲ مگابیت بر ثانیه و تأخیر ۲۹  میلی ثانیه است که رتبه ایران را به ۶۱ از میان ۱۴۰ کشور رسانده است.

این در حالی است که در ماه فوریه ۲۰۲۳ میانه سرعت دانلود اینترنت موبایل در ایران ۳۵.۰۳مگابیت بر ثانیه، میانه سرعت آپلود اینترنت موبایل  ۱۰.۵۰مگابیت‌برثانیه و تاخیر ۲۹ میلی‌ثانیه بود که رتبه ایران را به ۶۱ از میان ۱۳۷ کشور رسانده بود.

بر اساس این آمار، اینترنت موبایل ایران درحال حاضر از بوتسوانا (یک کشور در آفریقا) و مراکش سریع تر و از برزیل و توگو (یک کشور در آفریقای غربی) کندتر است.

در حوزه اینترنت ثابت نیز میانه سرعت دانلود در ایران ۱۱.۵۷ مگابیت بر ثانیه، میانه سرعت آپلود ۱.۹۷ مگابیت بر ثانیه و تأخیر ۳۰ میلی ثانیه است که رتبه ایران را به ۱۴۶ از میان ۱۸۰ کشور می‌رساند.

این درحالی است که در ماه فوریه ۲۰۲۳، میانه سرعت دانلود اینترنت ثابت در ایران ۱۱.۲۷ مگابیت بر ثانیه، میانه سرعت آپلود اینترنت ثابت ۱.۹۷ مگابیت بر ثانیه و تأخیر ۳۰  میلی ثانیه بود که رتبه ایران به ۱۴۷ از میان ۱۸۰ کشور رسانده بود. براساس این آمار، اینترنت ثابت ایران درحال حاضر از سورینام و وانواتو(یک کشور در اقیانوسیه) سریع تر و از سیر الئون (یک کشور در آفریقای غربی) و تانزانیا کندتر است.

تبادل نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

تک شاخ

پربیننده‌ترین‌ها

پربیننده‌ترین‌ها از دیگر رسانه‌ها

آخرین اخبار دیگر رسانه‌ها

آخرین اخبار