۲۹ فروردین ۱۴۰۲ - ۱۴:۱۴
اولین اظهارات دانشمند یک درصد درباره جنجال «پایتون»

داود دومیری گنجی که با صحبت‌هایش درباره «شبکه جهانی پایتون» در کانون توجه قرار گرفت، از حرف‌هایش دفاع کرد و وعده انتشار بیانیه‌ای را داد که به این حواشی پاسخ می‌دهد.

خبرآنلاین: داود دومیری گنجی که با صحبت‌هایش درباره «شبکه جهانی پایتون» در کانون توجه قرار گرفت، از حرف‌هایش دفاع کرد و وعده انتشار بیانیه‌ای را داد که به این حواشی پاسخ می‌دهد.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین ، داود دومیری گنجی، این نام پروفسوری از میان اساتید دانشگاه‌های ایران است که به عنوان یکی از دانشمندان یک درصد برتر در جهان علم به دیدار سید ابراهیم رییسی رفت و گفته‌هایش جنجال به پا کرد.

استاد تمام دانشگاه صنعتی نوشیروانی بابل در رشته مهندسی مکانیک که از یک شبکه جهانی به نام پایتون اسم برده بود و ویدیوی این دیدار و یادداشت برداشتن رئیس جمهور از گفته‌هایش در شبکه های اجتماعی جنجال‌ساز شده بود همچنان اعتقاد دارد آنچه در دیدار با سید ابراهیم رییسی گفته مبتنی بر علم است و بر خلاف این جنجال‌های رخ داده، او بزودی در بیانیه ای به این ابهامات پاسخ خواهد داد.

حتما شما هم این ویدیوی جنجالی را دیده‌اید. فیلمی که در آن داوود دومیری گنجی استاد دانشگاه نوشیروانی بابل و یکی از دانشمندان یک درصد برتر جهان می‌گوید: «پیشنهاد من با یک نرم‌افزار جهانی است تحت عنوان پایتون. پایتون کارهای مختلفی انجام می‌دهد، در حوزه پزشکی متحول می‌کند، چهار سال آینده را پیش‌بینی می‌کند که چه سرطانی در واقع طرف دارد. ما در حوزه سیاست چنین مشکلی داریم آقای رییس‌جمهور، چرا؟ چون آینده‌ای که باید پیش‌بینی کنیم را نداریم. چه اتفاقی در کشورهای آینده منطقه خواهد بود، نداریم. ولی با شبکه‌های جهانی پایتون می‌توانیم....»

پایتون زبان برنامه‌نویسی محبوب

پایتون یکی از محبوب‌ترین زبان‌های برنامه‌نویسی جهان است و از محاسبات علمی تا هوش مصنوعی و یادگیری ماشین نقش تعیین‌کننده‌ای در بسیاری رشته‌ها دارد. پس پایتون نرم‌افزاری نیست که «چهار سال آینده را پیش‌بینی‌ می‌کند»، زبان برنامه‌نویسی است که شاید بتوان آن را در راه خلق بسیاری ابزارها به کار گرفت. «شبکه جهانی پایتون» هم ندارد.

دومیری گنجی: بروید در چت‌جی‌پی‌تی جستجو کنید!

داود دومیری گنجی‌، البته علاقه‌ای به مصاحبه ندارد. حتی وقتی با او تماس می‌گیریم سعی دارد بگوید اشتباه گرفته‌ایم. مدام تاکید می‌کند در این باره قصد دارد با جمع آوری داده ها بیانیه‌ای بدهد.

می‌خواهیم بدانیم آیا گفته‌هایش قبل و بعدی داشته و شاید تقطیع شده است اما می‌گوید علاقه ای به ورود به این بحث‌ها ندارد.

او در یک هفته گذشته یکی از سوژه‌های خبرساز شبکه‌های اجتماعی بوده. گفته‌هایش بارها به عنوان پایتونیسم مورد نکوهش قرار گرفته است. رسانه‌های معتبر تیترهای تندی علیه او زده‌اند و می‌گوید ترجیحش بر ارائه مستندات‌، در زمانی است که به زودی خواهد رسید است.

او در برابر اصرار ما البته می‌گوید: «‌معلوم است آنچه گفتم این نرم افزار ساده ای که در دبیرستان ها آموزش می دهند نیست. یک ورژن حرفه‌ای از پایتون است. شما در هوش مصنوعی همین چت جی پی تی سرچ بدهید آی‌پایتون ببینید چه دیتاهایی درباره این شبکه جهانی بدست می‌آورید. ببینید در نیچر چه مقاله ای چاپ کرده است. ببینید این شبکه جهانی چه پیش‌بینی‌هایی داشته است.»

او تمایل به انتشار بیانیه دارد و پس از این واکنش کوتاه که حاصل اصرار ما است ، برای ارائه مستندات این استاد مکانیک البته باید منتظر بمانیم.

تبادل نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

پربیننده‌ترین‌ها

پربیننده‌ترین‌ها از دیگر رسانه‌ها

آخرین اخبار دیگر رسانه‌ها