۲۹ فروردین ۱۴۰۲ - ۱۷:۱۷
ایلان ماسک رقیب ChatGPT را معرفی کرد

ایلان ماسک در اظهاراتی هشدار آمیز از ChatGPT  و مالک آن شرکت OpenAI انتقاد کرد و در عین حال از راه‌اندازی یک چت‌بات جدید برای رقابت با آن خبر داد. 

فردای اقتصاد - ایلان ماسک در اظهاراتی هشدار آمیز از ChatGPT  و مالک آن شرکت OpenAI انتقاد کرد و در عین حال از راه‌اندازی یک چت‌بات جدید برای رقابت با آن خبر داد. 

ماسک که خود در بدو تاسیس شرکت OpenAI به آن کمک مالی کرده بود و حتی ساختمانی از شرکت تسلا را در اختیار تیم این شرکت قرار داده بود حالا نسبت به خطرات هوش مصنوعی ابراز نگرانی کرده است. 

ماسک برای مدتی هم عضو هیات مدیره OpenAI بود ولی بعدا به دلیل تعارض منافع آن با بخش هوش مصنوعی شرکت تسلا از آن کناره گرفت.

ایلان ماسک در جریان گفت و گو با شبکه فاکس نیوز گفته ست که نام چت بات او TruthGPT خواهد بود و تمرکز آن بر پایه عرضه حقایق جهان به کاربران خواهد بود. 

ایده ایلان ماسک از عرضه این پلتفرم هوش مصنوعی به گفته او  فهم انسانیت به جای تخریب آن است. 

ماسک در این مصاحبه همچنین خواستار ایجاد سیستم رگولاتوری برای هوش مصنوعی شده است. او گفت که هوش مصنوعی بسیار خطرناک‌تر از تصادفات رانندگی و یا موشک است و این پتانسیل را دارد که انسانیت را نابود کند. 

ایلان ماسک همچنین به طور جداگانه شرکت X.AI را راه‌اندازی کرده است که در حوزه هوش مصنوعی فعالیت خواهد کرد و احتمالا رقیبی برای OpenAI خواهد بود. 

بنیانگذار تسلا و رییس فعلی توییتر سالهاست که نسبت به پیشرفت‌های هوش مصنوعی در میان شرکتهای تکنولوژی ابراز نگرانی کرده و از جمله بارها از مارک زاکربرگ و بیل گیتس انتقاد کرده است. 

او در سال ۲۰۱۵ جزو نخستین سرمایه‌گذاران شرکت OpenAI بود و در سال ۲۰۱۸ از هیات مدیره خارج شد. 

ماسک دراینباره به فاکس نیوز گفت: من با یک نام و ایده وارد سرمایه‌گذاری OpenAI شدم و قرار بود که این شرکت به صورت عام‌المنفعه در مقابله با توسعه تجاری هوش مصنوعی شرکتهایی چون گوگل و به صورت اوپن سورس رشد کند اما حالا می‌بینیم این شرکت وارد فاز تجاری و شراکت با مایکروسافت شده و دیگر یک نهاد عام‌المنفعه نیست. 

ماسک در حالی از توسعه هوش مصنوعی در شرکت OpenAI و دیگر شرکتها انتقاد کرده که سیستم هوش مصنوعی خودروهای تسلا هم اکنون به خاطر حوادث مختلف تحت نظارت نهادهای ایمنی آمریکا قرار دارد. 

زمانی که ماسک از OpenAI خارج شد هنوز این شرکت روی محصولی به نام چت جی پی تی کار نمی‌کرد ولی یکسال بعد دیتاهای عمومی شرکت نشان داد که OpenAI در حال توسعه سیستم GPT است که محصول ChatGPT از دل آن بیرون آمد. 

برچسب‌ها

تبادل نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

تک شاخ

پربیننده‌ترین‌ها

پربیننده‌ترین‌ها از دیگر رسانه‌ها

آخرین اخبار دیگر رسانه‌ها

آخرین اخبار