۳۰ فروردین ۱۴۰۲ - ۰۹:۳۴
هشدار مهم نسبت به تکرار شلیک به هواپیمای مسافربری

محسن اسدی‌لاری، پدر دو قربانی هواپیمای اوکراینی گفت: در این مدت متوجه شدیم که ممکن است حتی این فاجعه تکرار شود، زیرا ما دلایلی داریم که متوجه شده‌ایم نهادهایی که باید اقدامات مناسب انجام دهند، خودسری می‌کنند.

بعد از صدور رای متهمان ساقط کردن هواپیمای اوکراینی روزنامه هم میهن با محسن اسدی‌لاری، پدر دو قربانی هواپیمای اوکراینی مصاحبه کرده است. 

بخش‌های مهم این گفت‌وگو را در ادامه می‌خوانید:

*از یک‌جا به بعد انتظار عدالت نداشتیم. از ابتدا هم به آرامی و با فریاد و از طریق وکلا و به هر طریقی که می‌شد، تمام صحبت‌مان را گفتیم و تاکید داشتیم که به آرامش و جامعیت برخورد کنند و با قاطعیت با متهمان برخورد شود.

*متاسفانه به دلایلی که برای ما مشخص است و انشاءالله که خداوند عالم و شاهد هم بعدا برای تاریخ و مردم روشن کند، قضات نمی‌توانستند دادگاه را به سمت جامعیت لازم پیش ببرند. اسامی افرادی را که ما در کیفرخواست مطرح کرده‌ بودیم، عمده آنها در بین متهمان نیستند. 

*تعداد زیادی از اسامی را در جریان دادگاه به آن رسیدیم و خواستیم از آنها تحقیق شود، اما این کار انجام نشد. ما معترض هستیم که چرا این کار را انجام نداده‌اید. ما بارها برای آنها خواندیم و نوشتیم از فرمان حضرت امیر که قاضی باید صبورترین و پرانگیزه‌ترین فرد برای کشف حقیقت باشد، اما به هر دلیلی رعایت نشد و نهایت این شد که با حکمی بسیار سبک روبه‌رو هستیم. 

*ما به این روند معترض هستیم و به‌رغم اینکه می‌دانیم اتفاقی نخواهد افتاد، حتما این روند را تکمیل خواهیم کرد و اعتراض می‌کنیم. اما برای اینکه حجت تمام شود، پیگیری می‌کنیم. در پل صراط هم انشاءالله ما جلوی همه آنها که در این سرنگونی دخیل بودند را خواهیم گرفت.

*ما نمی‌خواهیم خونخواهی کنیم، می‌خواهیم داد بستانیم. جای محمد و زینب من را هیچ چیز نمی‌گیرد. زندگی ما تمام شده است

*در این مدت متوجه شدیم که ممکن است حتی این فاجعه تکرار شود، زیرا ما دلایلی داریم که متوجه شده‌ایم نهادهایی که باید اقدامات مناسب انجام دهند، خودسری می‌کنند.

*مشخصا آقای حاجی‌زاده شکایت کردیم و در حال رسیدگی است. گرچه درباره آن هم امیدی نداریم، اما در تفهیم اتهامات اولیه گفته که ایشان بود، نکات بسیار مهمی را استخراج کردیم که تناقضاتی با آنچه تاکنون اعلام شده بود، دارد. ما دنبال این موضوع هستیم تا زمانی که نفس و توانی داشته باشیم.

*حقایق زیادی در این فاجعه وجود دارد؛ سینه مالامال از حقایق است که انشاءالله به زودی روشن خواهد شد.

تبادل نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

پربیننده‌ترین‌ها

پربیننده‌ترین‌ها از دیگر رسانه‌ها

آخرین اخبار دیگر رسانه‌ها