۱ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۱۵:۵۴
نقش عجیب طالبان در استیضاح وزیر رئیسی

نماینده مردم زابل در مجلس از تدوین طرح استیضاح وزیر امور خارجه خبر داد. وی با بیان اینکه تحریم به چه کسی ربط دارد؛ این موضوع به وزیر امور خارجه برمی‌گردد، تصریح کرد: آیا مدیران و سفرای کارآمد به کار گرفته‌اند، اگر این افراد کارآمد هستند باید در موارد مذکور اتفاقات مثبتی رخ دهد.

خانه ملت: نماینده مردم زابل در مجلس از تدوین طرح استیضاح وزیر امور خارجه خبر داد.

حبیب اله دهمرده از تدوین طرح استیضاح وزیر امور خارجه خبر داد و گفت: با توجه به جمع‌بندی که من و تعدادی از همکاران از مسائل کل کشور داشتیم، براساس قانون استیضاح وزیر امور خارجه را در دستورکار قرار دادیم.

نماینده مردم زابل، زهک، هیرمند و نیمروز و هامون در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه استیضاح وزیر امور خارجه محورهای متعددی دارد، در تشریح این محورها افزود: ما همیشه فرصت‌ها را از دست دادیم اما به عنوان مصداق یک مورد را مطرح می‌کنم؛ آب سیستان یکی از محورهای استیضاح است؛ در این زمینه باید دقت کرد موضوع مربوط به رودخانه هیرمند در سال 96 در برنامه ششم توسعه به قانون تبدیل شده است.

وی اضافه کرد: ایجاد ردیف بودجه برای آب ژرف از 96 تاکنون ادامه داشته و در قانون بودجه سال 1401 نیز بیش از 500 میلیارد تومان و در قانون بودجه 1402 حدود یک هزار و 200 میلیارد تومان اعتبار برای این موضوع پیش بینی شده است.

دهمرده با اشاره به انعقاد تفاهم‌نامه با معانت علمی رئیس جمهور در این حوزه در سال 95، ادامه داد: اولین حفاری چاه آب ژرف ایران با عمق بیش از 3 هزار متر در سیستان در سال 96 انجام گرفت.

این نماینده مردم در مجلس یازدهم تصریح کرد: از آقای ظریف وزیر امور خارجه دولت سابق و از آقای اردکانیان وزیر نیرو دولت دوازدهم در سال 97 و از آقای امیرعبدالهیان وزیر امور خارجه دولت سیزدهم در سال 1401 درباره این موضوع سوال کردم.

وی با بیان اینکه قانون انتقال آب از دریای عمان در 1401 در صحن علنی تصویب شده است، افزود: آقای ظریف در سال 99 گزارشی برای سران سه قوا درباره آب سیستان تهیه کرد، همچنین آقای اردکانیان نیز در سال 99 مطلبی در این باره نوشت، آقای امیرعبدالهیان نیز گزارش مفصلی برای آب سیستان در 1401 نوشته است و در آن راهکارهای مربوط به برای آب پایدار سیستان را بیان کرده در واقع تمام مسئولان کشور در جریان هستند.

دهمرده با بیان اینکه درباره رودخانه هیرمند 207 مورد و درباره آب ژرف 235 مورد و درباره انتقال آب از دریای عمان 237 مورد نطق‌ و تذکر در صحن علنی مجلس بیان کردم، افزود: من نمی‌دانم باید چه کنم؛ در شرایطی که همه ظرفیت‌های داخلی و خارجی و قانونی برای این موضوع وجود دارد، این سوال مطرح می‌شود، چه باید می‌کردیم که مسئولان امور خارجه اقدامات لازم را انجام دهند، چرا تا امروز کاری انجام ندادند و فقط حرف و حدیث بوده است.

تبادل نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

پربیننده‌ترین‌ها

پربیننده‌ترین‌ها از دیگر رسانه‌ها

آخرین اخبار دیگر رسانه‌ها