۲۷ مهر ۱۴۰۱ - ۱۰:۳۹
چرا رئیسی برای دفاع از وزیر پیشنهادی کار به مجلس نیامد؟

محمد سرگزی نماینده مردم زابل به عنوان مخالف وزیر پیشنهادی کار در نقد صولت مرتضوی در صحن علنی گفت: عدم حضور رئیس‌جمهور در جلسه رای اعتماد این شائبه را ایجاد می‌کند که ایشان چندان موافق معرفی آقای مرتضوی نبودند و از روی ناچاری چنین گزینه‌ای معرفی شده است.

وزیر پیشنهادی کار در حوزه سیاسی بسیار خوب در گذشته اجرایی عمل کردند اما وزارت کار یک وزارتخانه بسیار تخصصی است و بسیاری از مشکلات ما در گذشته ناشی از عملکرد غلط در این وزارتخانه بوده است.

نماینده مردم زابل، زهک، هیرمند و نیمروز و هامون در مجلس با بیان اینکه آقای مرتضوی یک فرد شایسته بوده که در سابقه مدیریتی ایشان عملکرد خوبی به ویژه در حوزه‌های سیاسی به جای مانده است، افزود: وزارت کار، تعاون و رفاه اجتماعی یکی از وزارتخانه‌های تخصصی است که بسیاری از مشکلات گریبانگیر مردم زائیده و ناشی از عملکرد ضعیف مدیرانی است که در این حوزه فعالیت می‌کنند.

وی ادامه داد: امروز که به بسیاری از وزارتخانه‌ها مراجعه می‌کنیم نخستین پاسخی که می‌شنویم این است که دو معاونت سازمان برنامه و بودجه و سازمان اداری و استخدامی دست و بال دستگاه‌ها را بسته اند، وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی باید ارتباط وسیعی با این دو معاونت داشته باشد.

نماینده زابل خطاب به مرتضوی گفت: شما معاون اجرایی رئیس‌جمهور در رسیدگی به امور مناطق محروم بودید و خود متولد یک نقطه محروم بودید، اما در این حوزه چه اقدامی کردید؟ چه کاری برای سیستان و بلوچستان در سفرهای استانی کردید؟ رئیس‌جمهور در سفر استانی به این استان هیچ برنامه‌ای نداشت و بسیاری از امور ضروری در این سفر مورد توجه قرار نگرفت. برگزاری جلسات کارشناسی با نمایندگان در آن سفر انجام نشد و مسئولیت این امر با شخص شما است.

سرگزی تاکید کرد: اشراف و برنامه‌مندی که برای حل مشکل کار و تامین اجتماعی لازم است در آقای مرتضوی دیده نمی‌شود و به نظر بنده مجلس باید تصمیم دقیقی درباره این بررسی داشته باشد.

منبع: ایلنا

برچسب‌ها

تبادل نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

پربیننده‌ترین‌ها

پربیننده‌ترین‌ها از دیگر رسانه‌ها

آخرین اخبار دیگر رسانه‌ها