۳ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۱۴:۰۱
شهادت یک مرزبان کرد در مرز ایران و عراق + تصویر

فرمانده مرزبانی استان کردستان گفت: استوار یکم سجاد قدمی از مرزبانان کردستان هنگام پایش و کنترل نوار مرزی به درجه رفیع شهادت نائل شد.

تسنیم: سرهنگ محمد عارف سپهری در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم ضمن تسلیت شهادت این مرزبان دلیر و شجاع به خانواده معظم این شهید و مردم شهیدپرور و انقلابی استان کردستان ـ قروه اظهار کرد: شهید قدمی در هنگام پایش و کنترل نوار مرزی بر اثر سانحه خودرویی به شهادت رسید.

شهادت یک مرزبان کرد در مرز ایران و عراق + تصویر

فرمانده مرزبانی استان کردستان گفت: مراسم تشییع این شهید مرزبانی فردا دوشنبه ساعت ۱۰ صبح با حضور مسئولان، فرماندهان نظامی و انتظامی و اقشار مختلف مردم در شهر قروه برگزار می‌شود.

استان کردستان یکی از استان‌های ایران به مرکزیت شهر سنندج بوده که در غرب کشور واقع شده‌ است. مساحت این استان بیش از ۲۹۳۴۹ کیلومتر مربع معادل ۱.۷ درصد از مساحت کل کشور و در دامنه‌ها و دشت‌های پراکنده رشته‌کوه‌های زاگرس میانی جای گرفته‌ است، از شمال به استان‌های آذربایجان غربی و زنجان، از شرق به همدان و زنجان، از جنوب به کرمانشاه و از غرب به اقلیم کردستان در کشور عراق محدود است.

استان کردستان ۲۲۷ کیلومتر مرز مشترک با کشور عراق دارد. در این پهنه گسترده، جوانانی لباس مرزبانی را به تن کرده و با وجود سختی شرایط آب و هوایی و دوری از خانواده، با اقتدار به حراست از مرزهای کشور مشغول هستند و به فرموده رهبر معظم انقلاب مرزبانان مظلوم واقع شده‌اند. تعطیلی و غیر تعطیلی برای مرزبانان وجود دارد آنان بیدار می‌مانند و جانشان را تقدیم امنیت و کشورمان کرده تا هم‌وطنان و هم‌استانی‌هایمان در این روزهای تعطیلات در سایه امنیت و آرامش به استراحت، مهمانی و کارهای خود بپردازند.

روزهای تعطیلی برای پرسنل کادر و وظیفه مرزبانی، روزهای متفاوت است، ماموران مرزبانی استان کردستان با اشاره به احتمال تحرکات گروهک‌های معاند و قصد ضربه زدن به پایگاه‌های مرزبانی و درگیری‌های احتمالی و ورود به کشور، اقدام به گشت زنی در نقاط صفر مرزی می‌کنند. در همین راستا؛ استواریکم سجاد قدمی از مرزبانان کردستان هنگام پایش نوار مرزی به درجه رفیع شهادت نائل شد.

تبادل نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

پربیننده‌ترین‌ها

پربیننده‌ترین‌ها از دیگر رسانه‌ها

آخرین اخبار دیگر رسانه‌ها