۳ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۱۴:۲۱
بلایی که دشمنی آمریکا و چین بر سر خاورمیانه آورد

بلومبرگ: ابعاد جنگ سرد آمریکا و چین در خاورمیانه آشکارتر شده است

ایسنا: خبرگزاری بلومبرگ اعلام کرد که امروز ویژگی‌ها و ابعاد جنگ سرد جدید میان چین و آمریکا در خاورمیانه بیش از پیش آشکارتر شده است.

خبرگزاری بلومبرگ در این باره گزارش داد: ویژگی‌های جبهه خاورمیانه در «جنگ سرد جدید» میان واشنگتن و پکن روشن‌تر شده است.

طبق این گزارش، چین به‌ویژه با میانجی‌گری برای نزدیکی روابط عربستان سعودی و ایران، به گونه‌ای انگشت روی منطقه گذاشته است که ۶ ماه پیش قابل حدس زدن نبود.

بلومبرگ همچنین اعلام کرد: در همین راستا، این نکته قابل توجه است که کین گانگ، وزیر امور خارجه چین اخیرا از جامعه بین‌المللی خواست تا اقدامات اساسی را با هدف ترویج تلاش برای یافتن راه‌حلی زودهنگام و عادلانه برای مسئله فلسطین انجام دهد.

در این گزارش آمده است، در بعد مالی نیز بانک سرمایه‌گذاری زیرساخت آسیا مستقر در پکن نخستین دفتر خارج از کشور خود را اخیرا در ابوظبی افتتاح کرد.

بانک سرمایه‌گذاری زیرساخت آسیا یک بانک توسعه چندجانبه است که تقریباً یک دهه پیش به عنوان پاسخ چین به موسسات ساخته شده توسط کشورهای غربی طراحی شد.

طبق این گزارش، این اتفاق درپی موج شوک ایجاد شده در واشنگتن پس از مخالفت عربستان سعودی و سایر اعضای اوپک پلاس با درخواست آمریکا برای افزایش تولید نفت و تصمیم آنها برای کاهش این تولید رخ داده است.

بلومبرگ در ادامه آورده است که عربستان سعودی به رهبری محمد بن سلمان ولیعهد این کشور به سرعت درحال خروج از مدار واشنگتن به نفع پکن است.

برچسب‌ها

تبادل نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

پربیننده‌ترین‌ها

پربیننده‌ترین‌ها از دیگر رسانه‌ها

آخرین اخبار دیگر رسانه‌ها