۳ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۲۰:۰۵
ماجرای مرموز شاخه خراسان داعش لو رفت

اسناد پنتاگون افشا کرد؛ نقشه‌های شاخه خراسان داعش برای حمله به ایالات متحده

ایسنا: هنوز دو سال از خروج پر هرج و مرج آمریکا از افغانستان نگذشته و تروریست‌های داعش در حال استفاده از خاک این کشور برای طرح‌ریزی حملات خود در آسیا و اروپا هستند. اسناد فاش شده پنتاگون همچنین نشان می‌دهند که شاخه خراسان داعش هم نقشه‌های مفصلی برای حمله به ایالات متحده دارد.

اسناد محرمانه پنتاگون که جک تشیرا، عضو گارد ملی هوایی ایالت ماساچوست به انتشار آنها متهم شده، نشان می‌دهند که سازمان‌های اطلاعاتی آمریکا از نقشه‌های داعش برای حمله به سفارت‌خانه‌ها، کلیساها، مراکز تجاری و جام جهانی فوتبال در قطر آگاه بوده‌اند.

به نقل از وبسایت شبکه خبری فاکس نیوز، واشنگتن پست گزارش داد که «مقامات پنتاگون در دسامبر سال گذشته از ۹ حمله اینچنینی رهبران داعش در افغانستان آگاه بودند و در ماه فوریه امسال این آمار به ۱۵ پرونده رسید».

در این سند آمده است: داعش برای عملیات‌های خارجی که به منابعی خارج از خاک افغانستان، عامل‌هایی در کشور هدف و شبکه‌های گسترده نیاز دارند، یک مدل با هزینه بهینه تدوین کرده است. این مدل به داعش کمک می‌کند تا از موانعی مانند سرویس‌های امنیتی توانمند گذر کرده و زمانبندی عملیات‌ها را کاهش دهد که موجب کاهش احتمال بروز اختلال در عملیات‌ها خواهد شد.

دیگر گزارش‌های اطلاعاتی فاش شده نشان می‌دهند که تروریست‌های داعش در دیگر نقاط جهان به دنبال دستیابی به تخصص ساخت تسلیحات شیمیایی و استفاده از پهپادها هستند. آنها همچنین ممکن است دیپلمات‌های عراقی را در فرانسه یا بلژیک گروگان بگیرند تا ۴۰۰۰ زندانی داعشی را آزاد کنند.

برچسب‌ها

تبادل نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

پربیننده‌ترین‌ها

پربیننده‌ترین‌ها از دیگر رسانه‌ها

آخرین اخبار دیگر رسانه‌ها