۵ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۰۸:۳۷
تاکتیک جدید مستاجران تهرانی‌ برای فرار از کرایه‌ها/ مقصد جدید کجاست؟

براساس گزارش مرکز آمار در کشورمان حدود ۲۴.۵ میلیون نفر مستاجر هستند که از این میزان ۳۷ درصد از خانوار شهرنشین و ۵۱ درصد خانوار پایتخت‌نشین هستند.

ایلنا: براساس گزارش مرکز آمار در کشورمان حدود ۲۴.۵ میلیون نفر مستاجر هستند که از این میزان ۳۷ درصد از خانوار شهرنشین و ۵۱ درصد خانوار پایتخت‌نشین هستند.

 افزایش نرخ مسکن چه خرید و فروش و چه اجاره در پایتخت به سرعت به سایر استان‌ها و شهرها سرایت می‌کند و قیمت‌ها در تهران ملاک قیمت‌گذاری در سایر شهرها است.

با وجود کوچ افراد و خانوار به تهران، رشد نرخ اجاره باعث رشد حاشیه‌نشینی و رشد جمعیت شهرهای اقماری تهران شده و همین افزایش تقاضا، قیمت‌ها را در بازار مسکن شهرهای نزدیک به تهران را بالا برده‌ است به طوری که مشخصا در پردیس در برخی از فازها قیمت مسکن هم تراز با قیمت مسکن در برخی از مناطق تهران است.

این شیب تند افزایش اجاره در شهرهای اطراف تهران در حالی است که عمده ساکنان این مناطق به دلیل نبود بازار کار در این شهرها، در تهران مشغول به کار هستند و در غیاب حمل و نقل عمومی سریع و آسان در این مسیرها، هزینه سرسام‌آور ایاب و ذهاب به تهران هم به هزینه این خانوار اضافه می‌شود.

برچسب‌ها

تبادل نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات کاربران

  • نظرات منتشر شده: 2
  • نظرات در صف انتشار: 196
  • نظرات غیرقابل انتشار: 3
  • IR ۱۲:۲۷ - ۱۴۰۲/۰۲/۰۵
    مستاجران باید پول پیش را به نرخ تورم از صاحبخانه پس بگیرند و از این به بعد به نرخ طلا پول پیش بدهند و به نرخ طلا پس بپیرند
    • جاوی IR ۰۲:۳۱ - ۱۴۰۲/۰۲/۰۶
      ایرانو با اروپا اشتباه گرفتی

پربیننده‌ترین‌ها

پربیننده‌ترین‌ها از دیگر رسانه‌ها

آخرین اخبار دیگر رسانه‌ها